Avatar billede cydone Nybegynder
31. juli 2003 - 14:57 Der er 2 løsninger

Aflash cant run in Protected Mode. Ud af protected mode?

Jeg er igang med at opdatere min bios. Jeg sidder med et Asus P4PE motherboard.

Jeg bruger en win98 bootdisk til at komme ud i dos, får at kunne benytte Aflash.exe, hvorfra jeg kan opdatere min bios.

Men når jeg sidder i dos og prøver at køre aflash.exe, får jeg gølgende: "aflash.exe cant run in protected mode"

hvad gør jeg så? Hvordan slår jeg protected mode fra?

Håber I kan hjælpe!
Avatar billede aaen Nybegynder
31. juli 2003 - 15:12 #1
Det er sikkert fordi din win98 bootdisk loader en "Memory Manager". Prøv at slette (eller omdøbe, hvis du skal bruge disketten senere) filerne "autoexec.bat" og "config.sys" fra startdisketten og boot på den igen.
Avatar billede isojumper Nybegynder
01. august 2003 - 18:53 #2
Nogle bios'er har en indstilling, der hedder "bios-update"(eller noget i den den retning). Er denne indstillet til "disable", får du ikke adgang til indlæsning af en anden bios.
Jeg har altid brugt "rene" Win98 og WinMe startdisketter uden at fjerne nogensomhelst filer først. Det har altid fungeret fint.