Avatar billede ewaldo Nybegynder
31. juli 2003 - 11:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SubInAcl.exe fra Win2K Ressource Kit - ownership af profilfolder

Jeg har uden held forsøgt at benytte denne utility til at tage ownership af en brugers profilfolder.

Den konkrete problemstilling er: Jeg ønsker at tage ownership af en brugers profil folder på en given server, hvor kun brugeren selv er owner, men domain admins har permission til at tage ownership.

SubInAcl.exe fungerer fint så længe der er tale om lokale filer/foldere.

Jeg har derfor forsøgt mig både med netværkssti, angivet som \\Server\Profiles\User samt mappet et drev, og derved få SubInAcl til at tro der var tale om lokale foldere/filer.

Der er IKKE tale om rettighedsmæssige issues i og med;
1. Brugeren jeg både er logget på med, og forsøger at tildele ownership ER domain admin.
2. Forsøger jeg at tage ownership manuelt med samme bruger har jeg ingen problemer.

Ifølge MS skal man kunne tildele en hvilken som helst bruger ownership, forudsat denne har rettigheder til at tage ownership.

Jeg har forsøgt mig med en række tools fra nettet, kodet i C+, hvilke ikke lader til at virke, jeg er dog kun interesseret i "autoriserede" MS tools.

Nogle der har kigget nærmere på SubInAcl, og hvordan denne fungerer i forbindelse med ovenstående problemstilling?
Avatar billede ptracy Nybegynder
04. august 2003 - 16:25 #1
lytter med...
Avatar billede ewaldo Nybegynder
06. august 2003 - 16:48 #2
Har fundet et tool der umiddelbart kan sætte ownership. Det kan dog ikke bruges til subdirs, så det behøver lidt scripting.
Jeg lukker tråden, ser ikke ud til folk er videre bekendt med subinacl
Avatar billede ewaldo Nybegynder
06. august 2003 - 16:53 #3
Skulle nogle være interesserede, fandt jeg et tool her:

http://peter.verhas.com/progs/c/nt/owner/

Brug er på eget ansvar...