Avatar billede anders-s Nybegynder
31. juli 2003 - 09:57 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

problem: Hardisk tilslutning

Jeg har en harddisk fra min gamle pc, den tog jeg harddisken uda af og satte den i en lille box, som man kan tage ud af kabineten på min pc. Så skulle man ifølge instruktioner, såtte boxen ind i kabinetet og så vil man ha en lidt større HD men den er ikke blevet 1 mb større,? så hva kan det være???
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 10:23 #1
Du får ingen større HV ved, at flytte den i box, hvis drevet f.eks. er 20GB, vil den også være samme størrelse efter.
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 10:24 #2
HD skulle der stå.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
31. juli 2003 - 10:47 #3
Tror du ikke de mener, at den er fysisk større indeni computeren, når du sætter den i boksen? :) Går ud fra det er en hd-skuffe-ting, så du kan flytte rundt på den.
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 10:52 #4
Hvorfor afviser du?? Svaret er rigtigt.
Avatar billede buddypower Nybegynder
31. juli 2003 - 11:03 #5
Jeg kan give peet49 ret.
Især fordi man ikke kan købe addon til ens HD så de kan indeholde mere data...
Avatar billede anders-s Nybegynder
31. juli 2003 - 11:27 #6
ok, men jeg kan ikke rigtig se ideen i at man kan "lægge en ekstra HD" ind men man får alligevel ikke flere GB... hmmm???
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 11:30 #7
Hvis det er en ekstra HD får du også mere plads. HD skal have en formateret partition, eller kan windows ikke se den.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
31. juli 2003 - 11:30 #8
Altså, du har sat en ekstra harddisk i din computer, så der nu sidder to? Har den fundet den nye harddisk? Ellers skal der laves en partition og formateres.
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 11:30 #9
Det var ikke just det, der fremgik af spørgsmålet.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
31. juli 2003 - 11:30 #10
peet49> æv du kom først....:)
Avatar billede fap_on Nybegynder
31. juli 2003 - 11:31 #11
lol, undskyld jeg griner :)
Avatar billede fromsej Praktikant
31. juli 2003 - 11:35 #12
Optræder den HD i Denne Computer, findes den i BIOS?
Hvilket styresystem har du?
Avatar billede anders-s Nybegynder
31. juli 2003 - 14:35 #13
Jeg har XP Proff. jeg der sidder 2 harddiske i min pc, men windows kan ikke finde den... hvordan får man en "formateret partition"???
Avatar billede fromsej Praktikant
31. juli 2003 - 14:37 #14
Kig efter den i diskhåndtering.
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 14:37 #15
For det første skal dine harddiske være jumpet rigtigt-slave/master, en partition kan du lave under en installation af XP, formateringen gør du i windows bagefter, det er meget hurtigere.
Avatar billede anders-s Nybegynder
31. juli 2003 - 14:44 #16
ok, men jeg tror sgu ik at jeg gider til at installere XP igen...
Avatar billede peet-49 Novice
31. juli 2003 - 14:50 #17
Du skal ikke installere igen, kun bruge installationen til, at oprette en partition, eller bruge diskhåndtering, som fromsej foreslår.
Avatar billede -thomas- Nybegynder
31. juli 2003 - 14:52 #18
Du kan også godt lave en partition og formatering uden at installere windows igen. :)
Tjek først at jumperne på den nye harddisk sidder som slave. Derefter starter du pc'en op og går ind i Diskhåndtering under Computeradministration (højreklik på Denne computer og Administrer). Her kan du oprette nye partitioner, formatere m.v.