Avatar billede caj Nybegynder
31. august 1999 - 15:01 Der er 5 kommentarer

Netmeeting

Hej

Forhåbentlig er dette det rigtige sted at spørge:

Jeg kan ikke få Netmeeting video til at fungere via mit kabelmodem (StofaNet med NAT). Er der nogen, der ved, om der findes en løsning?
Avatar billede lrj Nybegynder
31. august 1999 - 15:45 #1
Hvordan er jeres NAT sat op? Hvilket program bruger I? Det er nemlig ikke sikkert at NetMeeting kan sende igennem NAT'ten..

Mere info tak.
Avatar billede caj Nybegynder
01. september 1999 - 12:56 #2
Det ved jeg desværre ikke, og jeg kan ikke få det oplyst hos StofaNet. Jeg har et fast IP-nummer, som omsættes til et "globalt"nummer. Men jeg kan anvende lyd og video på nogen af dem.

Findes der evt. andre programmer, der kan kommunikere med Netmeeting?
Avatar billede killer Nybegynder
06. oktober 1999 - 13:02 #3
Jeg tror desværre ikke umiddelbart, at det kan lade sig gøre med mindre StofaNet specifikt har åbnet for de porte NetMeeting skal bruge til sin ind-/udgående trafik. Når du får oversat din adresse fra en global internet adresse til en intern adresse er chancen for at det ikke vil virke desværre temmelig stor.
Avatar billede lrj Nybegynder
06. oktober 1999 - 23:14 #4
caj> Vi mangler stadig at få at vide hvilket NAT program I bruger - Wingate, WinRoute, eller noget helt tredje? Bare vi kender programmet kan vi brygge en løsning sammen :o)
Avatar billede killer Nybegynder
07. oktober 1999 - 08:11 #5
Stofa Net bruger 100% sikkert en form for firewall eller proxy. Såsom Cisco Pix, Firewall-1 eller Raptor Eagle.