Avatar billede karmapolice Nybegynder
30. juli 2003 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mini PCI fra dell.dk - kan den sættes i andre laptops?

Jeg har en IBM Thinkpad R31 med et ledigt Mini PCI slot. Jeg har set et Mini PCI Wireless netkort på dell.dk (http://dellware.euro.dell.com/dellstore/dellware/config/default.asp?s=dkbsd&l=da&m=dkk&c=DK170505&n=&cu=dkbsd&v=d&cc=&ogn=&kcd=&ad=&mc=&rs=&cuid=&cg=&pch=1&pn=0&demo=&gc=&sbc=none&co=&b=DDKLOSKU-555-10100)

Kan jeg smide dette kort i min Thinkpad eller kræver det antenne på en eller anden måde? Jeg kunne umiddelbart forestille mig at kortet ville have dårlige modtage forhold når det er "låst inde", men hvad gør Dell ved det hvis man sætter det i deres laptops?

Er Mini PCI kort overhoved kompatible mellem producenterne?
Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 15:01 #1
Kortet bruger porten IIIA Mini PCI Cards, Information fundet : http://docs.us.dell.com/docs/network/tm1150mp/en/setup.htm?PRN=PG

Din bærbar har understøtter disse kort:
PC Card: Type III slot can accommodate one Type I, one Type II, or one Type III PC card via the lower connector in the slot. Both 16-bit and 32-bit cards are supported.
Jeg ved desværre ikke om der er forskel på en port III og en IIIa
Men mon ikke der er en anden der ved det.....

Håber det kan hjælpe....
Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 15:02 #2
Glemte lige at give dig linket hvor jeg fandt det med den bærbar...

http://www-3.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-41156
Avatar billede karmapolice Nybegynder
30. juli 2003 - 15:56 #3
Type III er PC-CARD/PCMCIA - der står desværre ikke noget på de sider om hvorvidt R31 indeholder MiniPCI type III eller IIIa.

Men der står på Dells installations-side, som du linkede til, at man skal connecte en antenne til MiniPCI-kortet og der er ikke nogen connector i den model som jeg har:-(
Avatar billede karmapolice Nybegynder
09. maj 2004 - 00:42 #4
Luk