Avatar billede henni80 Nybegynder
29. juli 2003 - 22:47 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

Min animation fylder for meget

Har brug for at høre hvor langt tid det tager for andre/jer at loade denne side. http://www.nielsen78.dk/eksperten

Min flash-animation er nemlig kommet til at fylde en del, og jeg ved ikke hvordan jeg skal lave den mindre i kb, da de fire baggrundsbilleder jeg bruger fylder rimelig meget.

Hvis jeg gemmer billederne til web (i Photoshop) for at komprimere størrelsen så mister jeg meget af billedekvaliteten, hvilket jeg ikke er interesseret i - hvad skal jeg gøre for at få min animation til at fylde mindre???
Avatar billede Slettet bruger
29. juli 2003 - 22:49 #1
6 sekunder på en 512/512 adsl
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. juli 2003 - 22:50 #2
2-3 sekunder
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
29. juli 2003 - 22:51 #3
Jeg synes ikke det er nødvendigt at du gør noget ved det, men det betyder jo heller ikke noget for mig som sidder ved en rimelig hurtig forbindelse. Jeg synes du skal beholde kvaliteten fremfor hastigheden.
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. juli 2003 - 22:54 #4
6 sek her også på en 512/256

Det skulle da ikke være så svært at komprimere sort hvid billeder ?

Hvad format er det ?
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
29. juli 2003 - 22:57 #5
10 sekunder på 256/256 - lige lovligt lang tid når der også skal andet på siden!
Hvor meget fylder filen???
Avatar billede frewald Nybegynder
29. juli 2003 - 22:57 #6
2 sek på min 2mbit (2048/512) adsl - har du prøvet at lege lidt med GIF-paletten i photoshop før du saver ? Det kan virkelig gøre underværker....
Avatar billede henni80 Nybegynder
29. juli 2003 - 22:58 #7
Billederne jeg har brugt er i jpg. Hvad kan man gøre specielt ved sort/hvid billeder?
Avatar billede frewald Nybegynder
29. juli 2003 - 22:58 #8
faktisk er det ikke Photoshop, men Imageready (følger med Photoshop) som du skal bruge til den slags.
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. juli 2003 - 23:01 #9
tja der er jo ikke så mange farver, andet end nuancer.  Så der har du allerede en fordel.

Jeg ville nok vælge gif da du har større muligheder der, selvom det godt nok er fotografier.

Der kan du så lege med farve antallet, samt prøve at lege lidt med lossy som kan give lidt også.
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. juli 2003 - 23:02 #10
frewald fra photoshop 6 og op har han nøjagtig samme muligheder som der er i image ready....
Avatar billede frewald Nybegynder
29. juli 2003 - 23:04 #11
Øhh hvorfor kommer det så stadig med i installationen ???
Avatar billede whatever Nybegynder
29. juli 2003 - 23:04 #12
Flash var loadet med det samme. Nok et sted mellem 0 og 1 sekund :-) Men jeg sidder også på en 28Mbit forbindelse.
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. juli 2003 - 23:06 #13
frewald fordi du kan lave gif animationer, imagemap, mouseover osv.  som du ikke kan i photoshop
Avatar billede whatever Nybegynder
29. juli 2003 - 23:06 #14
frewald > ImageReady har stadig en hel del features som Photoshop ikke har. Især omkring slice-tool og animering af gif. Selve "save for web"-delen findes også i Photoshop. Hvis man arbejder som webdesigner og benytter Photoshop, er slice-toolen i ImageReady næsten uundværlig. Den gør opsnitningen af billeder/designs meget hurtigere og lettere.
Avatar billede the_email Nybegynder
29. juli 2003 - 23:15 #15
Siden loadede her på under 1 sekund; sidder på 3 mbit down og ½ mbit up.

Cool flash!
Avatar billede oneskarvonly Nybegynder
30. juli 2003 - 10:20 #16
Hvor meget fylder filen???
Avatar billede henni80 Nybegynder
30. juli 2003 - 18:24 #17
- filen fylder desværre 352 kb :(

Og det er ALT for meget i forhold til hvad jeg regner med en hjemmeside må fylde - men jeg kan også se at mange af jer sidder bag nogle halv grove forbindelser og der gør det jo ikke så meget.

Men jeg vil prøve at følge nogle af jeres råd og prøve om jeg kan få animationen mindre. Troede egentlig at billeder/fotos fyldte mindst med jpg og ikke gif! Hvad synes I ellers om animationen i sig selv - går den for stærkt eller er det ok...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
30. juli 2003 - 18:26 #18
Jeg synes den er flot, og nej, synes bestemt den har en passende hastighed.
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. juli 2003 - 19:12 #19
henni normalt kan man komprimere bedre med jpg når det er foto, så det var også kun et forslag, da det er sort hvid billede, måske det ikke har noget at sige, ved det ikke da jeg ikke rigtigt har arbejdet med sort/hvid.

Din animation er fed nok syntes jeg, dog er der de sorte streger i animationen og billederne som laver nogle mærkelige hak nogle gange når de skifter. Prøv at se om du ikke kan få det lidt mere flydende, så tror jeg til vil blive kanont :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
30. juli 2003 - 19:14 #20
og ja 325 kb er alt for meget. Tænk på hvis den skal ind på en side som også fylder :)  uha så må vi håbe dine besøgende har en ordentlig forbindelse, hvis ikke tja så får du nok ikke ret mange besøgende ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 20:15 #21
Lukketid?
Avatar billede henni80 Nybegynder
23. oktober 2003 - 13:32 #22
har droppet animationen :) - havde helt glemt dette post - øhh smider lige lidt point rundt til folk.......