Avatar billede zerocool Nybegynder
12. december 2000 - 22:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

modem (lasat speed II) (win me)??

jeg har et stort problem jeg har lige købt en computer athlon 800 mhz med det hele.

da jeg skulle havde installeret mit lasat speed II modem og koblede på nettet så ville den ikke finde noget

(jeg kører windows me) hva kan jeg gøre??
hjælp!!
Avatar billede zerocool Nybegynder
12. december 2000 - 22:17 #1
ups skrive fejl
Avatar billede blazer Nybegynder
12. december 2000 - 22:19 #2
download driverne selv på www.lasat.com !
Avatar billede repsac Nybegynder
12. december 2000 - 22:26 #3
Kan også gøres nemt på http://www.download.cnet.com ved søgning ...
Avatar billede snowball Novice
12. december 2000 - 22:27 #4
Lasat har endnu ikke lavet nogen driver til Speed II modemet der passer til Win ME. Prøv driveren til Win9x: http://www.lasat.com/support/files/speed2drivers.exe

Snowball
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
13. december 2000 - 21:28 #5
prøv at formatere computeren så virker det
jeg har selv haft sådan et og det gjorde det samme

/dexter
Avatar billede teknik Juniormester
14. december 2000 - 00:34 #6
...Har lige været oppe og fixe et lignende problem...der var både serielt og USB kabel med til Lasat...
Det var sluttet til med begge kabler....det funker ikke lige optimalt...
...Er det samme problem hos dig ??

Du bør selvf. vælge USB hvis du har begge dele.
eriel er en kende langsommere, omend det ikke er meget.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
14. december 2000 - 00:38 #7
eriel = Seriel.

Hvis du kører installations CD\'en fra Lasat...husker ikke lige om det hedder setup, eller install, men den starter vist automatisk når du putter CD\'en i.
så kan du blot vælge win98 driveren...det burde fungere ganske uproblematisk.
Avatar billede killerdog Nybegynder
14. december 2000 - 11:06 #8
Hvis at du kobler via USB skal du huske at aktivere USB i bios\'en
Avatar billede teknik Juniormester
14. december 2000 - 17:17 #9
>>killerdog...den burde da vist egentlig have været et svar...kunne være \"nøglen\" til problemet
Avatar billede claust Nybegynder
16. december 2000 - 23:19 #10
Hej,

Jeg har samme modem, og det driller også både i win98 og 2000. Løsningen er at afinstallere driverne, og koble modemet af USB porten. Luk maskinen. Tilslut derefter modemet med seriel stikket (og kun det!). Nu kan du installere det med de medfølgende Win95/98 drivere.

Vær opmærksom på, at når du installerer modemet med serielt stik findes det som én enhed (Lasat Speed II PnP).  Hvis du derimod bruger USB installeres 2 enheder, en for USB enheden og en for modemet ( Lasat Speed II - ikke den samme som ovenstående ).

I princippet bør du kunne køre med USB driveren/kablet, men min erfaring ( har prøvet det her en 5-6 gange efterhånden) siger mig at hvis der først én gang er gået koks i det skal du manuelt slette alle registreringer omkring lasat i registreringseditoren, og det er lidt langhåret...eller blot glemme alt om USB og bruge seriel kablet istedet.

Hastighedsforskellen på overførsel er *minimal* og kun tilstede såfremt du bruger begge kanaler ( 2 telefonlinier, dobbelt takst) Bruger du 64k ( 1 linie) er der ingen forskel.
Avatar billede teknik Juniormester
18. december 2000 - 22:54 #11
>>zerocool...er du med her ???
Avatar billede zerocool Nybegynder
18. december 2000 - 23:05 #12
dex... det virkede det du foreslog