Avatar billede seeque Nybegynder
29. juli 2003 - 20:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Ny P4 processor på Asus MB

Jeg har lige købt ny P4 processor til min computer. Det er en opgradering fra en gammel P4 1,5Ghz til en ny P4 2,4Ghz med 800Mhz FSB.
MB er et Asus P4S800 og har ind til jeg skiftede processor kørt upåklageligt.
Yderligere sidder der et Asus Geforce4 TI4200 og 512Mb Kinstong PC2700 ram

Computeren fejler ved at vise sort skærm umiddelbart efter at BIOS er blevet initaliseret. Jeg har tjekket på kryds og på tværs og kan ikke finde noget grund til at lortet fejler..... hverken i manual eller på hjemmesider.

Yderliger relevante oplysninger gives gerne hvis jeg akn få hjælp til at få det op og køre. Ved svar der hjælper og som jeg kan efterprøve inden ugens udgang er der yderliegere 200 point at hente :-)

Mvh
SeeQue
Avatar billede seeque Nybegynder
29. juli 2003 - 20:11 #1
.... jeg skal så lige informere om at jeg en sjlden gang imellem godt kan få komputeren til at starte helt op, men den fejler så igen hvis jeg prøver at genstarte.

Mvh
SeeQue
Avatar billede peet-49 Novice
29. juli 2003 - 20:24 #2
Tjek på asus.com om biosopdatering, der måske løser problemet.
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. juli 2003 - 20:25 #3
har du tjekket temp??

og jeg kan lige gøre dig opmærksom på at det ikke er lovligt at uddele mere end 200 point til hver spm! så der vil i dette tilfælde Ikke være yderligere 200 point at hente!

bob
Avatar billede seeque Nybegynder
29. juli 2003 - 20:37 #4
mr-bob

Fair nok. Det var ikek for at brude noget regler herinde.... jeg har bare rimeligt meget brug for at lortet kører :-)... så til alle adre det lytter så må jeg hellere tage tilbudet om de ekstra 200 point tilabge igen. Beklager :-).

hvad mener du i øvrigt med om jeg hat tjekket temp???

mvh SeeQue
Avatar billede seeque Nybegynder
29. juli 2003 - 20:39 #5
peet49

nope, det må jeg indrømme at det har jeg ikke.  jeg vil straks se om der er noget at hente og vende tilbage.

Mvh
SeeQue
Avatar billede mr-bob Nybegynder
29. juli 2003 - 20:45 #6
det var skam også bare for at gøre dig opmærksom på det!!

Hvis din Cpu bliver for varm vil systemet blive ustabilt og lukke ned, men jeg vil nok også lige kigge efter en bios opdatering hvis jeg var dig!!!
Avatar billede seeque Nybegynder
29. juli 2003 - 21:22 #7
Så fik jeg den mulighed udelukket. Ok, der var en opdatering til Bios der var et par måneder nyere... MEN, der skete stadig det samme.
Denne gang må jeg så sige at min windows XP nåede at se at der var installeret en ny Hyper-threading processor, men ved genstart kom den samme fejl tilbage.

Computeren kan god komme ind i bios, og den kan også tjekke ram, HD, CD, osv. ved alm. opstart.... men så kommer den heller ikke længere :-(

mvh
SeeQue
Avatar billede fromsej Praktikant
29. juli 2003 - 22:40 #8
Har du overvejet en Repair?
Der er jo trods alt kommet ny hardware i.
Vejledning kan findes her:
http://exp.dk/spm/381336
Avatar billede zenze Nybegynder
30. juli 2003 - 00:22 #9
Gå i BIOS og load "setup defaults" - eller "optimized defauts" (Jeg véd ikke lige hvad di BIOS kalder det i forbindelse med dette bundkort.
Virker dette ikke så find ud af hvordan du resetter CMOS og gør det.
Avatar billede zenze Nybegynder
30. juli 2003 - 00:27 #10
Har du for øvrigt været inde og sætte clockfrekvens og multiplier i BIOS?
Ellers skal du gøre det og rammene skal stå til 166MHz
Avatar billede halifax Nybegynder
30. juli 2003 - 00:56 #11
Udskiftning af hardware, CPU, kan spille ind  -  fx. som "sidegevinst" på WPA=Windows Product Activation
The WPA system checks ten categories of hardware:

Display Adapter
SCSI Adapter
IDE Adapter (effectively the motherboard)
Network Adapter (NIC) and its MAC Address
RAM Amount Range (i.e., 0-64mb, 64-128mb, etc.)
Processor Type
Processor Serial Number
Hard Drive Device
Hard Drive Volume Serial Number (VSN)
CD-ROM / CD-RW / DVD-ROM

Hele artiklen om WPA kan læses her
http://aumha.org/win5/a/wpa.htm
Avatar billede buddypower Nybegynder
30. juli 2003 - 13:37 #12
Har du tjekket om dine ram opfylder det der står inde på asus HP  ???

DDR400 (PC3200), the latest and fastest DDR memory standard, supports bandwidth up to 3.2GB/s to provide enhanced system performance. (Note: PC2100/PC1600 up to 3 DIMMs; PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs; 1GB PC3200/2700 with 32 DDR chips up to 1 DIMM only)
Avatar billede seeque Nybegynder
04. august 2003 - 15:13 #13
Ok, så er jeg tilbage.

Zenze:
Nej, det er ikke det gamle ram der er tale om. Det er DDR ram skal skal kunne køre 333Mhz. I øvrigt skal bios selv finde ud af hastigheden på de forskellige dele CPU, Ram, HD m.m.

Fromsej, Halifax:
Nej, det har ikke noget med software at gøre da den kan finde på at "fryse" før bios er færdig med at initalisere. JEg har afprøvet dette ved at tag harddfisken fra!

Buddypower:
Det skulle jeg mene... jeg har én ramstang i af mærket Kingston, PC2700/PC333, 512Mb.... og der står intet sted noget om at den SKAL have 2 stænger "PC3200/PC2700 up to 2 DIMMs"

Mvh
SeeQue
Avatar billede mikkel_sarup Nybegynder
04. august 2003 - 15:19 #14
men understøtter dit bundkort 800MHz FSB? mit gjorde ikke, og jeg fik præcis den fejl indtil jeg fik nyt bundkort :)
Avatar billede seeque Nybegynder
04. august 2003 - 15:26 #15
Hej Mikkel_sarup

Det vil jeg da så sandelig håbe :-). Det står på æsken at det gør, og hvis du kigger på Asus´ egen hjemmeside så står det også at det er en motherboard der understøtter det:
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4s800/overview.htm

mvh
SeeQue
Avatar billede seeque Nybegynder
27. april 2012 - 15:14 #16
Jeg undskylder dette strandede spørgsmål. Jeg lukker det da den omtalte PC for længst er skiftet ud og jeg aldrig fandt ud af hvad der nøjagtigt var galt ;-).