Avatar billede wfarm Nybegynder
29. juli 2003 - 19:50 Der er 3 kommentarer

jpeg i latex

Hey, jeg har leget lidt med at sættte billeder ind i latex dokumenter, men det giver virkelig en dårlig kvalitet, så jeg tænkte på hvordan man kan sætte jpeg billeder ind i sine latex dokumenter.
Avatar billede bromer Nybegynder
30. juli 2003 - 17:41 #1
Hvis du kan formaterer dem til ESP eller PS, ville det nok blive bedre. Eller har du testet det?
Avatar billede beef12 Nybegynder
24. oktober 2003 - 22:41 #2
ja det kan man godt...

Ved hjælp af jpeg2ps.exe.
Denne exe fil lægger jeg i min bin mappe og skriver følgende i mit dokument:

\usepackage{graphics}
\DeclareGraphicsRule{.JPG}{eps}{*}{`jpeg2ps #1}

og der hvor billedet skal fremstå:

\begin{figure*}[hbtp]
\begin{center}
\includegraphics[width=10cm, angle=0, bb= 0 0 700 700]{eksempel.jpg}\caption{Et billede.\label{fig:4.1}
\end{center}
\end{figure*}

Håber der er til hjælp...
Avatar billede bromer Nybegynder
10. maj 2004 - 22:00 #3
Ellers kan du bruge pdftex. Så kan du inkludere JPEG ind. Du får bare output som pdf. Se blandt andet:

http://www.eksperten.dk/spm/496409

Bromer