Avatar billede da_darkside Nybegynder
29. juli 2003 - 13:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kryptering af og andet

Er der nogen som kender programmer som kan skjule alle request man laver på nettet eks kryptere alt data man sende /modtager ?

Så ingen nogensiden vil kunne finde ud af hvad brugerne har lavet på computeren.
Avatar billede lpeurotrust Nybegynder
29. juli 2003 - 14:04 #1
du kan f.eks. kryptere hele din harddisk så burde du jo være helt sikker
http://www.infoseccorp.com/
Avatar billede lpeurotrust Nybegynder
29. juli 2003 - 14:07 #2
se deres secret agent.
Det er samme sytem FBI & CIA bruger
Avatar billede da_darkside Nybegynder
29. juli 2003 - 14:08 #3
lpeurotrust > prøver lige - øjeblik :)
Avatar billede lpeurotrust Nybegynder
29. juli 2003 - 14:10 #4
Hvis du er privatperson er det dog muligt at det er at skyde en del over målet
for det er langt fra gratis.
Avatar billede da_darkside Nybegynder
29. juli 2003 - 14:16 #5
Nej, det er hvis lige på grænsen :-/ findes der ikke noget billigere ?
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
29. juli 2003 - 14:28 #6
mht harddisk:
hvis du bruger win2000 eller xp og NTFS filsystemet kan du kryptere dine mapper uden at bruge ekstra programmer. Højreklik på mappen, vælg egenskaber og klik så på avanceret nederst i boxen.
Jeg tror dog det vil gøre dataoverførsel til og fra mappen lidt langsommere, men jeg har ikke selv prøvet det.

Sådan som jeg læser dit spørgsmål mener du om man kan kryptere nettraffik så andre ikke kan se hvilke websider man snakker med og hvilke data der overføres fra websiden. Det kan man desværre ikke gøre med al trafik der sendes. Ofte bliver data der indeholder feks passwords krypteret automatisk vha. SSL. Du kan i de tilfælde se en hængelås nederst i dit browser vindue (hvis du bruger internet explorer)
Avatar billede da_darkside Nybegynder
30. juli 2003 - 20:26 #7
s.nielsen > dvs. hvis man eks tager disken ud af min computer og sætter den over i en anden pc har man ikke adgang til at se indholdet af mapperne uden "kode" ?
Avatar billede s.nielsen Nybegynder
31. juli 2003 - 13:17 #8
Præcis. Læs:
http://www.atlguide2000.com/windowsxp/index.php?act=view&aid=114 der er en række noter til hvordan det gøres i praksis. Ellers prøv at søg lidt på google efter eksempelvis NTFS Encryption