Avatar billede thomasahlers Nybegynder
28. juli 2003 - 16:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forkert størrelse i fra Photoshop til Flash!

Der er en ting der har irriteret mig længe, det er når jeg importerer et billede fra Photoshop og indsætter det i min
flashfilm. Når jeg så indsætter min flashfilm i min HTML side, er størrelsen på billedet en smule mindre ca. 1 pixel. Margenerne står på 0, og der er ingen kanter eller lign. der er årsag til dette.

Det jeg kan se er, når billedet er f.eks. 965 x 166 i PS, er den 964,4 x 166,3 i Flash, men når jeg retter disse tal til PS mål strækker den billedet, så den ikke matcher originalen.

Hvordan importerer man billeder i FLASH så den holder den exacte størrelse - så man ikke har disse tilretningsproblemer??
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
28. juli 2003 - 16:57 #1
Jeg skulle mene du kan rette problemet ved at skrive hvor stort billedet skal være i procent i stedet for pixels
Avatar billede miss-g Seniormester
28. juli 2003 - 17:10 #2
Kan man ikke Copy - paste?
Avatar billede thomasahlers Nybegynder
28. juli 2003 - 17:16 #3
Nope, den laver en lille forskydelse, hvad enten man importerer fra fil eller copy paste. Det med % - den står på 100% det er ikke et der er problemet.
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. juli 2003 - 16:32 #4
Jeg har altid nøjagtigt samme problem. Der ryger en pixel i højde og bredde. Jeg har ikke nogen løsning, men det er ikke kun hvis du har sat et billede ind, det er all swf'er.

: ) Jakob
Avatar billede dk_flash Nybegynder
29. juli 2003 - 20:28 #5
Hej
Det kunne lyde lidt som det kendte bitmap-shift problem
http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/bitmaps_shift.htm
Avatar billede kragekjaer Praktikant
30. juli 2003 - 17:11 #6
prøv også med .png format