Avatar billede bibelskolen Nybegynder
28. juli 2003 - 08:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

meta koder

Jeg håber, at der en som kan hjælpe mig med et par spørgsmål om META  KODER
Jeg kan se, at det har stor betydning, at man skriver en titel <title> Overskrift </title>, som kan sees ved de fundne sider i en søgemaskine, men jeg har MEGET  SVÆRT ved at se hvad man får ud af at skrive en beskrivelse = content=" ">  jeg kan se at det er den tekst der nogle gange kommer frem under titlen efter en søgning, men i mange tilfælde er det ikke denne beskrivelse, men i stedet de første 2 til 3 linier af hjemmesidens tekst der kommer frem. Mit spørgsmål er, hvad gavn har jeg af at give en beskrivelse, når det alligevel i mange tilfælde ikke er den der kommer frem men de første 2-3 linier?
Mit sidste spørgsmål, hvor vigtig er det med "keywords" man kan jo sagtens finde side der ikke har "keywords"
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 08:37 #1
Læs her:
www.metamaten.dk

//>Rune
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 08:37 #2
Jeg vil sige at i dag betyder meta tags egentlig ikke ret meget, for som du siger bliver siden alligevel fundet og ofte med en helt anden beskrivelse end den man har brugt i sin meta.

Grunden til dette er måden hvor på søgemaskinerne arbejder, og den er forskellig for hvordan det fungerede for 5-10 år siden, hvor det var vigtigere med meta, da det ofte var den måde den indekserede på.
Hvordan det helt præcis fungere idag ved jeg desværre ikke, men jeg ved at det stortset er lige meget om du har meta eller ej!
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 08:38 #3
Beskrivelsen (content) er den som søgemaskiner blandt andet også søger på!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 08:39 #4
jakobclausen> Google.com er i stor stil baseret på Metatagsreaction!

//>Rune
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 08:41 #5
medions >> Det tror jeg så ikke helt der holder - jeg bruger ikke meta og mine sider bliver da fint indekseret.
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 08:44 #6
jakobclausen> Ja, men hvis dit site handler om fx. hunde. Og en bruger søger på hunde, så er jeg 100% sikker på at dit site ikke ligger i toppen af goole.com's søgning!! -Det er nemlig det metatags gør godt for, et proff. site er et site der bl.a. også er at ordentlig op i metatags'ne!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 09:07 #7
bibelskolen> Øhh hvorfor giver du ham points? Han har jo ikke engang svaret dig på dit spørgsmål!

//>Rune
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 09:12 #8
Spørgsmålet lyder:

Mit sidste spørgsmål, hvor vigtig er det med "keywords" man kan jo sagtens finde side der ikke har "keywords"

Og det synes jeg da også mit første indlæg besvarer!
Avatar billede medions Nybegynder
28. juli 2003 - 09:14 #9
Men dit svar er jo ikke korrekt!
Jeg har lige undersøgt det, og søgemaskiner søger 70% på metatags!

//>Rune
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 09:15 #10
Medions >> Jeg er ikke enig, men vil ikke diskutere det mere.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
28. juli 2003 - 09:18 #11