Avatar billede claust Nybegynder
12. december 2000 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

flere if then.. med response write og flere skal udskrives...

Jeg har en række if then sætninger a la;

if fileok = 1 then
    response write et-eller-andet
end if

if file2ok = 1 then
    response write noget-andet
end if

.....men der sker det, at hvis én af værdierne er sande så stopper koden og udskriver det der står i den linie - det jeg gerne vil er at den response writer *alle* de linier der er sande. Det er til fejlmeddelese, f.eks.

billedfil 1 er højere end tilladt
billedfil 3 er bredere end tilladt

anyone ?

claus
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2000 - 14:30 #1
Det burde den også gøre som du anfører. Må vi se hele koden - du har lavet noget
andet galt.
Avatar billede claust Nybegynder
12. december 2000 - 14:38 #2
der er meget - men her er et udpluk;

if fileok = 1 and fileok1 = 1 and fileok2 = 1 and fileok3 = 1 then
    Response.Redirect(\"film4.asp?action=list\")
end if

if fileok = 4 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Cover billedet er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok = 3 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Cover billedet er er \" )
    Response.Write File.ImageWidth
    Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 150 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok = 2 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Cover billedet er \" )
    Response.Write File.ImageHeight
    Response.Write (\" pixels højt - max højde er 200 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok1 = 4 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 1 er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok1 = 3 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 1 er er \" )
    Response.Write File.ImageWidth
    Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 230 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok1 = 2 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 1 er \" )
    Response.Write File.ImageHeight
    Response.Write (\" pixels højt - max højde er 180 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok2 = 4 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 2 er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok2 = 3 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 2 er er \" )
    Response.Write File.ImageWidth
    Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 230 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok2 = 2 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 2 er \" )
    Response.Write File.ImageHeight
    Response.Write (\" pixels højt - max højde er 180 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok3 = 4 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 3 er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok3 = 3 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 3 er er \" )
    Response.Write File.ImageWidth
    Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 230 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
end if

if fileok3 = 2 then
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 3 er \" )
    Response.Write File.ImageHeight
    Response.Write (\" pixels højt - max højde er 180 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.t\")
end if

Set Upload = nothing
conn.Close
Set conn = Nothing
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. december 2000 - 14:41 #3
Mener du, at hvis du har flere fejl på samme billede, og har lyst til både,
at sætte f.eks. fileok3 til både 3 og 2, så kan du kun få den ene ud. Ja,
så har du en slags fejl. Men den skriver da 2 beskedder ud, så længe
det handler om 2 forskellige billeder - ikke??
Avatar billede tomsommer Juniormester
12. december 2000 - 19:24 #4
prøv at flytte

if fileok = 1 and fileok1 = 1 and fileok2 = 1 and fileok3 = 1 then
    Response.Redirect(\"film4.asp?action=list\")
end if

ned i bunden!
Avatar billede dkjohn Nybegynder
13. december 2000 - 01:15 #5
Denne kode burde virker, det gør den ihvertfald her :-)
Den hjælper dog ikke hvis dit problem er at du vil udskrive 2-3 forskellige fejlmeddelser på samme billede. Hvis det er det du vil, skal du nok regne med at skrive din kode helt om, både der hvor du sætter variablernes værdi og ved udskrivningen. Men det kan lade sig gøre.

<%
IF fileok<>1 AND fileok1<>1 AND fileok2<>1 AND fileok3<>1 THEN
SELECT CASE fileok
  CASE 4
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Cover billedet er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 3
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Cover billedet er er \" )
  Response.Write File.ImageWidth
  Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 150 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 2
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Cover billedet er \" )
  Response.Write File.ImageHeight
  Response.Write (\" pixels højt - max højde er 200 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
END SELECT

SELECT CASE fileok1
  CASE 4
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 1 er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 3
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 1 er er \" )
  Response.Write File.ImageWidth
  Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 230 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 2
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 1 er \" )
  Response.Write File.ImageHeight
  Response.Write (\" pixels højt - max højde er 180 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
END SELECT

SELCET CASE fileok2
  CASE 4
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 2 er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 3
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 2 er er \" )
  Response.Write File.ImageWidth
  Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 230 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 2
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 2 er \" )
  Response.Write File.ImageHeight
  Response.Write (\" pixels højt - max højde er 180 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
END SELECT

SELECT CASE fileok3
  CASE 4
  Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 3 er af forkert filtype, kun GIF eller JPG format må bruges.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 3
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 3 er er \" )
    Response.Write File.ImageWidth
    Response.Write (\" pixels bredt - max bredde er 230 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.\")
  CASE 2
    Response.Write(\"<font face=\"\"Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif\"\"><b><font size=\"\"2\"\">FEJL: Menu billede 3 er \" )
    Response.Write File.ImageHeight
    Response.Write (\" pixels højt - max højde er 180 pixels.</b><br><br>Dette billede er ikke gemt.t\")
END SELECT
ELSE
Response.Redirect(\"film4.asp?action=list\")
END IF
%>