Avatar billede vetterli Nybegynder
27. juli 2003 - 13:15 Der er 17 kommentarer

Amd Athlon 1700+

Hej, jeg er en begynder OC'er og jeg vil gerne have min AMD Athlon 1700+ computer overclocket. Mit bundkort er et Elitegroup og jeg vil egentlig gerne have hjælp helt fra bunden af, eftersom jeg ikke aner en meter om overclocking, haha.

På forhånd tak!
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 13:19 #2
http://www.ebruger.dk/faq/

Kan se du er ny så velkommen til E. Læs denne gennem så du ikke laver fejl fra start :-) Husk altis at give feedback eller afslut dine spørgsmål
Avatar billede 7degreez Praktikant
27. juli 2003 - 13:37 #3
Der er mange muligher for at OC så en trin for trin bliver det nok svært at forklare men en generel beskrivelse er nok det nemmeste... lad oo starte med din AMD 1700+ den er perfekt til OC du kan enddag låse din processor op for mere kraft ved at kortslutte 2 ben på processoren... Ellers kan man jo give lidt eksta juice til ram, processor og grafkort men er svært uden et mobo der understøtter det samt bios, ellers er det køling det er den nemmeste form for OC jo lavere temperatur jo bedre, der findes mange måder men de hardcore OC tilbeder vandkøling! Læs dig frem til din løsning.: prøv www.google.com skriv OC og overcloking osv. så skal du nok finde lige nøjagtig din løsning...
God fornøjelse  (but be careful;)
Avatar billede vetterli Nybegynder
27. juli 2003 - 13:38 #4
Det kunne være jeg lige skulle komme med nogle andre oplysninger:
-System temp: 40 grader
-CPU temp: 55 grader
-CPU Fan Speed: 2311-2343 (konstant svingning)
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 13:41 #5
Lyder okay! Kikkede du på den side jeg smed for den bruger de fleste af mine venner når de leger med OC. Der er fortalt nøjagtigt hvordan du gør
Avatar billede vetterli Nybegynder
27. juli 2003 - 13:52 #6
Hmmm...jeg har kigget lidt på denne http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/overclocking/1.htm og jeg har søgt på google etc. Men jeg fatter ca. kun 70% af det der bliver skrevet, så jeg ved ikke helt om jeg tør kaste mig ud i det
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 13:53 #7
Det er en meget dyr hobby hvis det går galt! Ville ikke selv rode med det selvom jeg har en smule forstand på pc'en. Ville være trist hvis man brændte sin pc af
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 13:54 #8
Men følger du de guides der er påd en side jeg smed burde det nok lykkedes for dig hvis du tænker dig godt om inden
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 13:59 #9
http://www.ebruger.dk/faq/ du er ny herinde kan jeg se så gør dig selv en tjeneste og læs denne gennem så du ikke er i tvivl om noget herinde!

Altid husk at give feedback i dine spørgsmål eller luk dem efter du fik den hjælp du ønskede
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2003 - 17:59 #10
Din XP1700+ kører med reel clock på 1467MHz. Fremkommer ved CPU bus (FSB) på 133MHz x 11 (=multiplier) som er låst.

1. OC ved at hæve FSB:
Hvis du kan hæve FSB til fx. 151 vil du køre 151x11=1661MHz, hvilket rundt svarer til en XP2000+

Måske er FSB 151 for meget. Din PC er ustabil eller vil ikke starte. Du må så sænke FSB og genstarte. Hæve FSB i små nyk af gangen, genstarte hver gang, indtil du når den største højde, hvor den kører stabilt.
Du har herved nået grænsen for OC ved at hæve din FSB.

2. OC ved at hæve multiplier:
Multiplier er låst i cpu'en. Du skal derfor først "låse op" for den. En dansk guide m/billeder er her
http://www.overclocking.dk/litteratur.asp?type=guide&id=944

Lykkes det for dig kan du sætte en anden multiplier værdi. Det gøres i BIOS. Fx. 133x13 = 1729, svarer rundt til 2100+. Derfor skal din BIOS/bundkort understøtte det.
Jeg ved ikke om du kan med dit Elitegroup bundkort, men det finder du ud af ved at se i din BIOS, eller se i manualen til bundkortet.
Avatar billede Slettet bruger
27. juli 2003 - 18:30 #11
Glem alt om at overclocke med det bundkort, Elitegroup = ECS = billige bundkort der ikke egner sig til overclocking. Man kan ikke justere Vcore eller multiplier, og kun FSB med en speciel BIOS. Hvis du alligevel vil prøve kan du finde mere info om dit bundkort og en ny BIOS her http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=35
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 08:56 #12
fik man savr nok her? :)
Avatar billede vetterli Nybegynder
29. juli 2003 - 12:00 #13
Jo, undskyld jeg ikke har svaret men jeg har læst intenst om overclocking her de sidste par dage. Jeg vil spørge en af mine venne til råds, men ellers mange tak for hjælpen!

-Vetterli
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 12:02 #14
så lukker du vel her
Avatar billede lrd Nybegynder
04. august 2003 - 08:16 #15
Kunne man ikke lige høre hvad der skete
Avatar billede lrd Nybegynder
12. august 2003 - 09:02 #16
Lukketid????
Avatar billede miza Nybegynder
12. august 2003 - 09:26 #17
Når du begynder på OC, skal du være forsigtig, inde i bios under cpu'en kan du vælge om den automatisk skal sætte indstillingen eller om du vil gøre det manuelt, hvis du vil OC skal du vælge manuelt, så kan du sætte CPU'en op AMD kan have nogen sjove navne som 7x/15x eller noget i den stil. Så prøv dig langsomt frem, og hold øje med varmen, når du synes den ikke må blive varmere vil jeg foreslå du stopper der, så det er bare med at have tålmodighed...