Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:18 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

C++forum site skal være / ikke være

Jeg er igang med at udbygge et forum site, og jeg er kommet tid det sted hvor koderne betyder meget ang. hvad der skal være på siden, derfor vil jeg lige spørge nogen eksperter "Hvad mangler på min side, som kan være nyttigt til et C++ Forum"

Jeg har desvære brugt alle mine point, så håber nogen vil hjælpe mig :(

Siden: http://www.cppforum.dk
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:22 #1
p.s
Nogen af linksne virker, ikke.. men det er fordi det er en under opbygning
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2003 - 21:30 #2
Jeg tror at det er indholdet ikke formen der skal gøre
et sådant forum til en success.

Nogle diskussions fora og nogle tutorials er nok, hvis tutorials er gode og
folk får brugbart feedback i foraene.
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:34 #3
Mange tak, vil bruge dine ord

jeg sad lige og tænkte på det du sagde, og så så lige at mit design er på en måde rodet, har du fortand på det, og kan måske give mig nogen tip også til det
Avatar billede arne_v Ekspert
26. juli 2003 - 21:35 #4
Der er mange ting jeg har forstand på.

Men web design er ikke en af dem.
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:38 #5
okay... men kan du så ikke bare fortælle mig om du forstår siden, så du kan finde ud af navigationen?
Avatar billede ducks Nybegynder
26. juli 2003 - 21:40 #6
Lidt du måske kunne bruge til dit design:

Det kan være svært at læse den orange tekst i menuerne (fx under Forum).
Måske lidt luft under den nederst menu (New Users).
Under "Book of the Month", kan jeg ikke se teksten på 2. linie, den står med alt for småt.
Hvorfor er "Month" med stort begyndelsesbogstav?
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:43 #7
he ang. Mounth det var fordi jeg ikke kunne huske om det var Mounth eller Month, så jeg skrev det i Word, også satte det ind direkte fra word, tror jeg glæmte Word havde Automatisk Stort bogstav efter . og i starten af en linie :)
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:44 #8
men mange tak duck
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:47 #9
Den orange tekst er dog rigtig nok... det er fordi den er disabled, da personen ikke er logget ind, når man er bliver den sort.
Avatar billede code_freak Nybegynder
26. juli 2003 - 21:53 #10
er der mere der skulle rettes nu... Duck?
Avatar billede needs Nybegynder
27. juli 2003 - 02:05 #11
Hey... prøvede lige at lave en bruger (Z_B) og  så kom følgende:

Parse error: parse error in /server/www/main/index.phtml on line 14

Men da jeg prøve clean at gå ind på http://www.cppforum.dk var jeg logget ind!!!

Håber du kan bruge det til noget.
Avatar billede code_freak Nybegynder
27. juli 2003 - 02:20 #12
jeg sad og rettede på noget mens dulavede en bruger, det skulle virker fint nu... du kan se min lille fornyelse nede i bunden, se vilken farve du kan li' :)
Avatar billede tosssen Nybegynder
27. juli 2003 - 11:39 #13
Først lidt ukorrekt engelsk:
"Maked by Martin Wochner" skal være "Made by Martin Wochner"

Dernæst vil jeg foreslå at du prøver samle nogle tutorials om opengl og direct3d på dansk, fordi jeg kender ikke nogen danske sites der har gjort det. Det ville altså være en måde at gøre sitet lidt unikt på
Avatar billede tosssen Nybegynder
27. juli 2003 - 11:40 #14
Hov undskyld! Glemte lige at du kører sitet på engelsk ;-)
Avatar billede code_freak Nybegynder
27. juli 2003 - 12:43 #15
den bliver også dansk, så det kan jeg sagtens gøre, men det er lige hvor man finder nogen gode danske nogen, men jeg ville kigge efter det :)
Avatar billede tosssen Nybegynder
27. juli 2003 - 13:09 #16
Du kunne evt udlove point for at lave/skaffe gode danske tutorials
Avatar billede code_freak Nybegynder
27. juli 2003 - 13:11 #17
smutter på arbejde, men kigger lige på det du sagde
Avatar billede d34c0n Praktikant
28. juli 2003 - 01:26 #18
Hvorfor er siden ikke bygget på dansk? Du har da brugt et .dk domæne men laver siden på engelsk, er det også meningen at man skal benytte engelsk i trådene i forummet? For så kender jeg da mange andre engelske. :P
Avatar billede code_freak Nybegynder
28. juli 2003 - 02:21 #19
fordi det er et .dk domain, er fordi jeg ikke havde råd til at .com domain men siden vil også blive dansk, jeg er bare ikke færdig endnu...
Forumet vil blive på Engelsk, men tutorialsne vil blive skrevet på flere sprog (efter hvem der vil oversætte).
Men det er rigtigt nok, der er masser af sider der er bedre og ligner min, men jeg er også kun en person der udvikler et stort forum, som vil tage mig en masse tid, og penge.
Men jeg skal nok for den færdig hurtigst mugligt :)
Avatar billede code_freak Nybegynder
28. juli 2003 - 02:22 #20
b.t.w jeg kigger også på en 8MBit forbindelse så jeg kan konkurere mod dem :)
Avatar billede ttn- Nybegynder
31. juli 2003 - 16:57 #21
code_freak sats du på at lave en god c++ side på dansk! De engelske er der nok af, og nu skal vi som land også have noget at blære os over...  Omkring webdesign har jeg et par ting! Forum posterne burde rykkes ned under tutorialsne... eller det var en ting :>
Avatar billede code_freak Nybegynder
31. juli 2003 - 17:49 #22
tak ttn-
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2003 - 17:55 #23
Eneste ulempe ved dansk er hvis man spå et senere tidspunkt får ambitioner
om at blive international. Så er det en helvedes masse der skal
oversættes !
Avatar billede code_freak Nybegynder
31. juli 2003 - 17:58 #24
hehe hved det, har også lagt alle mine textstrenge i ini filer, så jeg kan ændre det meget hurtigt, men jeg bliver hved Dansk nu :)
Avatar billede code_freak Nybegynder
27. december 2003 - 23:52 #25
luk