Avatar billede soul_reaver Nybegynder
26. juli 2003 - 15:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Eicon ADSL Wan modem problemer

Jeg har nogle store problemer med min internet opkobling. Jeg sidder i Belgien har 2Mbit som internet linie.
Problemet er at mit internet ikke downloader med mere end 8 kb/sec dette er sket efter jeg har installeret xp istedet for WIN ME.
Når jeg åbner Egenskaber for min opkobling siger den dette: ISDN channel Eicon Networks USB ADSL Wan Modem.
ISDN delen undrer jeg mig over. Når jeg så går ind i configure under egenskaberne for min opkobling står den på 64k Digital. Hvilket heller ikke kan sættes højere.
Jeg har prøvet at geninstallere modemet, uden success.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
26. juli 2003 - 15:25 #1
***** Get Statistics Start *****

Sat Jul 26 15:23:17 Date Rate (Kbps) Transmit =128
Sat Jul 26 15:23:17 Date Rate (Kbps) Receive =2208
Sat Jul 26 15:23:17 Line Rate (Kpbs) Transmit=160
Sat Jul 26 15:23:17 Line Rate (Kpbs) Receive=2240
Sat Jul 26 15:23:17 Number of cells transmited successfuly=17316
Sat Jul 26 15:23:17 Number of cells received successfuly=114373
Sat Jul 26 15:23:17 Number of cells received and droped=2
Sat Jul 26 15:23:17 Number of invalid VPI/VCI=2
Sat Jul 26 15:23:17 Number of AAL5 packet errors=4

Ved ikke om det er til nogen hjælp men jeg kørte denne Eicon Networks DSL tracer
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2003 - 19:57 #2
jeg har lige et par kommentar! et er forbundet således ik

vægstik ->modem ->computer

Dit modem er jo ikke en del af din computer! det burde jo være et netkort som forbinder til dit modem! (kan være noget jeg har misforstået)

hvis den er tilsluttet via USB så prøv at finde en anden driver.
Avatar billede kenp Novice
26. juli 2003 - 20:00 #3
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
27. juli 2003 - 22:48 #4
Ok det er bygget op paa samme måde som i DK vil jeg skyde på, der er en box som er koblet til telefonen, derfra et stik til en anden box hvor der er et stik der skal ind i et USB stik.
http://www.eicon.co.uk/support/helpweb/adsl/adsl_settings.asp <---- hjalp mig ikke meget, da jeg ikke har meget forstand på computere i det hele taget.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
27. juli 2003 - 22:49 #5
Jeg har prøvet at finde en ny driver til den men uden held, kun ISDN drivers jeg kunne finde....
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2003 - 10:04 #6
hvis du går ind i kontrolpanelet under Netværks- og opkaldsforbindelser og højreklikker på forbindelsen og vælger egenskaber.
er der så tilføjet noget der hedder QOS-pakkeplanlægning eller noget i den retning ?
hvis der er så fjern det.
Avatar billede soul_reaver Nybegynder
28. juli 2003 - 15:46 #7
Har fjernet QOS-pakkeplanlægning, men stadig ingen ændringer.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
28. juli 2003 - 15:55 #8
hmm, du bør nok spørge din udbyder, især hvis det også er dem der har leveret modemmet.
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. juli 2003 - 16:02 #9
Dette skulle være driverne - prøv dem lige:

http://www.eicon.co.uk/support/helpweb/dcxpen/install_xp_adsl_usb.asp
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
07. august 2003 - 15:21 #10
wow, fik jeg alle pointene !?

hvad var løsningen ?