Avatar billede jimscheel Nybegynder
26. juli 2003 - 04:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

phpgroupware mailfunktion

Jeg har installeret phpgroupware på en b-one server. Når jeg bruger email funktionen vil den godt læse mail, men ikke sende.

Jeg får følgende fejlmeddelse fra postserveren:

Array
(
    [code] => 420
    [msg] => 0:
    [desc] => Connection to : failed - could not open socket.
    [server_chat] =>
c->s: fsockopen(,25,0,,5) ; returned:

)

Er der nogen der kan prøve at oversætte det til mig ?
Avatar billede phpgris Nybegynder
26. juli 2003 - 06:16 #1
Det kunne se ud som om den forsøger at oprette forbindelse til en server hvis addresse og port ikke er angivet. Har du angivet en (SMTP) server til udadgående post i indstillingerne?
Avatar billede jimscheel Nybegynder
26. juli 2003 - 15:31 #2
nej jeg har angivet en pop3 server!

pop.mitdomæne.dk hedder den hos wannafind
Avatar billede jimscheel Nybegynder
26. juli 2003 - 15:31 #3
sorry jeg mener selvfølgelig b-one
Avatar billede janorakel Nybegynder
27. juli 2003 - 11:41 #4
Hej, jeg vil nok mene at du kun skal bruge phpgroupware til at læse mails med.
Jeg har selv pgw installeret, men uden mailfunktionalitet. Jeg fik configureret en cyrus-imap, men pgw kan ikke connecte til den uanset hvordan man prøver...- tja, så fandt jeg et sted på nettet, hvor jeg kunne læse at Redhat+pgw+imap+osv ikke passede sammen????? Ok..
Dvs. at du ikke har mulighed for at lave mapper på serveren, når du kører pop3?
Jeg kan anbefale, at smide en SquirrelMail op.
Det virker bare!!!

Men hvad står der i http://sti_til_pgw/setup under domæner? localhost ell. IP?
Hvad står der i din admin under e-mail nederst?
Avatar billede phpgris Nybegynder
29. juli 2003 - 14:38 #5
Nu har jeg lige ikke erfaring med phpGroupWare men udfra fejlmeddelelsen er jeg ret overbevist om at du ihvertfald bliver nødt til at angive en SMTP-server et eller andet sted.
Avatar billede jimscheel Nybegynder
03. februar 2004 - 15:09 #6
ingen kom med noget svar derfor tager jeg pointene tilbage