Avatar billede schellerup Nybegynder
25. juli 2003 - 22:41 Der er 5 kommentarer

Boot fra SCSI hvordan?

Hvordan får jeg maskinen til at boote fra min scsi hd?
Bios er sat til scsi.
Scsi kortet er et Adaptec 2940.
Bios er AMI.
HD er Ibm 9.1Gb,10000 Rpm.
Avatar billede zenze Nybegynder
26. juli 2003 - 01:43 #2
Husk at sætte din SCSI-bootharddisk til ID 0, både når du jumper den og inde i SCSI-bios opsætningen --> tryk CTRL+A under opstart.
Så skulle det virke, med mindre BIOS er gået i smadder.
Avatar billede schellerup Nybegynder
26. juli 2003 - 07:10 #3
Tak det vil jeg prøve i eftermiddag.
Avatar billede schellerup Nybegynder
26. juli 2003 - 07:12 #4
jeg er ved at inst.Mandrake Linux.
Avatar billede ms7829 Nybegynder
01. december 2003 - 01:29 #5
Det er ligemeget hvilken ID den har i din CTRL du skal bare sætte den som BOOT i denne SCSI Ctrl du har Selve CTRL har normalt ID 7 for ellers kan du ikke få alle de 15 Enheder som de kan styre. nu ved jeg ikke om man kan det i dein 2940 http://www.adaptec.com/worldwide/support/suppedindexprod.html?sess=no&language=English+US&cat=%2fProduct%2fAHA-2940