Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 20:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Asus M2N grafikkort

Hej,

Jeg sidder og overvejer at investere godt 15000 kr i en Asus M2N bærbar, som kan findes på: http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM2400N&allpics=true

Jeg har dog et problem vedrørende dens indbyggede grafikkort "Intel 855GM with integrated 32-bit 3D/2D gfx Shared System Memory". Jeg kan ikke få det udskiftet med et andet, som fx ATI Radeon 9000.

Jeg kommer til at bruge min kommende bærbar til spil og CAD/3D-programmer. Kan det indbyggede grafikkort i Asus'en overhovedet formå at give et ordentlig resultat i de overnævnte ting?

Nogle der har erfaring med førnævnte grafikkort og dets ydelse?
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2003 - 20:43 #1
Du kan ikke få skiftet grafikkortet i en bærbar. Det indbyggede netkort i Intel chipsettet yder ikke specielt godt.

Det yder ca. det dobbelte af Intel 830 chipsettes grafikdel.

Jeg har lige brugt 15 min på at finde en benchmark, men uden held.

Generelt er ydelsen væsenligt dårligere end ex. NVidia og ATI's mobile grafikløsninger, så hvis du skal bruge den til nyere spil og tungere 3D, så find en anden notebook..
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 20:55 #2
Okay, så ser det ud til jeg må ud og finde en anden :( Asus har lige mistet en kunde pga. grafikkortet.. simpelthen for dårligt..
Avatar billede jpvj Nybegynder
25. juli 2003 - 20:59 #3
Nej - det er ikke for dårligt. ASUS har lavet et notebook, der barer ikke svarer til dit behov.

Toms hardware har testet et par stykker med Centrino og ATI og Nvidia. I løbet af et par uger mener jeg at ATI 9800 er klar i de første notebooks - det er måske værd at vente på...
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 21:12 #4
Nej okay, sådan kan man også se på det.. men retter det så til: for mit vedkommende er det dårligt.

Mener du at der kommer nye ASUS bærbare med ATI 9800 kort? eller bare sådan i det hele taget?