Avatar billede carsten78 Nybegynder
25. juli 2003 - 18:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Lyd og spil

hej
Overvejer til stadighed komponenterne i min kommende computer. Derfor følgende spørgsmål:

jeg ser DVD på mit fjernsyn og hører musik på mit anlæg, jeg skal derfor faktisk kun brugen lyden på min PC til spil og til at optage musik (ikke prof. og derfor ikke noget med at anbefale et 12000 kroner studie lydkort). Jeg vil gerne have at jeg får en fed surround oplevelse når jeg spiller. Kan man få en tilfredsstillende oplevelse med høretelefoner, eller skal man investere i et surroundsæt (som fx Altec Lancing AVS500 højtalere, som sælges med mm-visions p4 monster).
Godt, lad os sige at i har godkendt høretelefonerne. kan det så betale sig at købe audigy kortet, eller er der noget andet som virker mere fornuftigt (altså, hvis jeg ikke har et 6 højtalers setup).

Det var det - 2 spørgsmål til panelet.

//Carsten
Avatar billede mr-bob Nybegynder
25. juli 2003 - 18:32 #1
ville holde mig til Aurdigy (måske Audigy 2, hvis pengene er der)
ellers så vil jeg da klart anbefale høretelefoner til når du spiller, men køb et par ordentlige, ikke crappy hvor lyden alligevel ikke kan komme igennem, jeg spiller f.eks med et par Sony Mdr-CD580 som er en rigtig god fon, den skal jo også være behagelig at have på!
jeg ville ikke sætte min lid til AVS500, i hvert fald ikke til spil, men det er i mange tilfælde smag og behag!

Bob
Avatar billede needs Nybegynder
25. juli 2003 - 18:49 #2
Har et Audigy 2 og kan klart anbefale det over etteren. det er det bedst der er til en spille pc og giver rigtig, rigtig god lyd... bruger min gode højtalere (creative inspire 5100 - bedste til prisen hvis man ikke vil ofre små 3k til et Megaworks 550D fra samme) og computer når der høres cd'er hos mig.
Avatar billede mchief Nybegynder
26. juli 2003 - 01:50 #3
Som mr-bob siger så er et Audigy kort skide godt :)

ang højtaller så er der flere forskellige mærker som er gode.... jeg har selv testet et Creative og Logitech Z680 5.1 THX, og der er logitech sættet pisse god til pengene :D

Logitech
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1356

Creative
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=953
Avatar billede carsten78 Nybegynder
26. juli 2003 - 10:40 #4
har overvejet at sætte computeren til anlægget hvis jeg vil høre digital musik, så vil jeg bare investere i nogle høretelefoner til spil. mr-bob anbefalede nogen sony mdr-cd580. Kender dem ikke, men må lige tjekke dem ud.
Avatar billede lrd Nybegynder
26. juli 2003 - 10:41 #5
Avatar billede carsten78 Nybegynder
27. juli 2003 - 11:37 #6
OK, det er jo et surround sæt. og sikkert et ret dyrt sæt. Da jeg har et lille fjernsyn ville det nok være at skyde gråspurve med kanoner at investere i et sådan sæt for at se film. Mit spørgsmål handlede om hvorvidt spil oplevelsen var bedst med et surroundsæt eller hovedtelefoner. Jeg skulle nok lige have indskudt at det ikke skal være et dyrt surround sæt.
Egentlig kunne jeg godt lukke for spørgsmålet nu, men jeg håber at flere forskellige udtaler sig om problemet.
Avatar billede lrd Nybegynder
27. juli 2003 - 11:40 #7
Jeg har begge dele :-)

At bruge ørebøffer giver da en god fornemmelse og man høre mange små lyde man ellers ikke høre. Dog er det gennem surround en kanon lyd du får
Avatar billede lrd Nybegynder
28. juli 2003 - 17:19 #8
hvordan gik det?
Avatar billede carsten78 Nybegynder
28. juli 2003 - 18:53 #9
hvad???? jeg er ikke helt med
Avatar billede lrd Nybegynder
28. juli 2003 - 18:57 #10
Er du ikke med??? Er det ikke dig der oprettede spørgsmålet?
Avatar billede carsten78 Nybegynder
28. juli 2003 - 18:58 #11
jo, men hvordan gik det med hvad. Altså jeg har ikke købt computeren endnu, så jeg forstår ikke hvad du mener
Avatar billede carsten78 Nybegynder
28. juli 2003 - 18:59 #12
tak for svaret forresten. hvilket surround sæt har du, hvilke høretelefoner.
Avatar billede lrd Nybegynder
29. juli 2003 - 07:43 #13
Avatar billede lrd Nybegynder
30. juli 2003 - 21:39 #14
Kom her feedback
Avatar billede lrd Nybegynder
12. august 2003 - 08:59 #15
Feedback ønskes!!!!?