Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 12:00 Der er 29 kommentarer og
3 løsninger

Køb af bærbar

Hej, jeg står og skal til at købe en ny bærbar eftersom jeg starter på HTX' pc-linie her efter ferien.

Jeg har overvejet 2 bærbare der bruger Intels nye hyperthreading processorer. Er det noget der er værd at bruge penge på? Jeg ved at hurtigere processorer giver mere støj og mindre batteritid, dog har jeg hørt at de nye HT'ere skulle give væsentlig mere batteritid og mindre støj end normale desktop processorer.

Jeg har set på henholdsvis: http://edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464857916 og http://edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464967917

Er det noget I kan anbefale?

Jeg leder efter en hurtig bærbar med i hvert fald 512 MB ram eftersom jeg kommer til at arbejde med tunge programmer.. ikke kun i skoletiden, også i fritiden.. dvs til spil, 3d-programmer med mere.

Andre bærbare udover de to i kan anbefale? Dell og IBM med mere er ikke lige hvad jeg leder efter, eftersom de simpelthen er mere end min bankkonto kan klare. :-)

På forhånd tak!
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:10 #1
http://www.eksperten.dk/spm/344896

Søg lidt på E for der er totalt mange tråde om dette emne :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:11 #2
http://www.laptop4u.dk/

Jeg har selv den sorte og er ganske tilfreds
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 12:13 #3
Okay, hvad mener du med den "sorte"?
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:14 #4
3 fra toppen
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:15 #5
Vi har i dag sænket priserne på Asus, så der nu virkelig er plads til at lave en god handel før studiestart. De nye M2400N og S1300N serier er blevet endnu mere attraktive. Fx. får man for 13495,- inkl. moms en lækker ny Asus M2400N, med 512MB DDR RAM, 40GB harddisk og DVD-CDRW combodrev samt lav vægt på kun ca. 2,2 kg. De er baseret på den nye Intel Centrino teknologi, der sørger for lang batterilevetid (4-5 timer) og trådløst netværk. En Intel Centrino 1300 MHz CPU svarer ca. til en Pentium 4 2000 MHz i ydelse.

Skal du bruge en desktop-afløser, er der lige kommet en ny specialudgave af L3800 serien. Den understøtter ikke portbar (portreplikator), men er til gengæld utrolig billig.
Kun 13995,- inkl. moms for en workstation maskine med Mobile Pentium 4 2200 MHz, 512MB RAM, 60 GB harddisk og 15" SXGA TFT skærm (1400x1050 i opløsning)
Se konfigurationer og priser her på L3800
Se konfigurationer og priser her på M2400N

Desuden er der special kampagne på M2400E - P4-1800 Mobile, 384MB RAM og DVD-CDRW drev. 11495,- inkl. moms.
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 12:18 #6
Asus er da også en mulighed :) Ved du noget vedrørende batteritid og støj fra de nye Intel HT processorer?
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:18 #7
Nej desvære
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:21 #8
Har venner som har dem fra amitech og de har haft meget bøvl med dem!

Hold dig oz langtvæk fra compaq
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:21 #9
smider et svar i tilfælde
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 12:28 #10
Okay, men Amitech FreeNote 4770 er dog en forholdsvis ny model. Jeg leder bare en kraftid bærbar i 15-16.000 krs området som jeg kan bruge til spil, 3d-programmer med mere. Jeg er dog bare i tvivl om hvilken der er den rette.

Jeg har søgt og søgt på Intels nye processor, men kan ikke finde relevante oplysninger eller rettere sagt erfaring fra folk med de nye processorer medhensyn til støj og batteritid.
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:34 #11
Synes de 2 nederste på mit link er kanon.

Min egen model bruger jeg selv til tunge programmer og store spil og den levere kanon ydelse og meget lidt støj! Men igen er det jo en smagssag hvad man kan lide.
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:35 #12
Tror dog uden at være 100% sikker at IBM er noget af de ypperste. Kun udtalt efter hvad jeg høre gennem E og omgangskreds
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 12:37 #13
Jeg har lige købt en IBM R40, og er mega glad for den! -Det er noget af det bedste jeg har haft so far!

Og så ligger den i en overskuelig pris!

//>Rune
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:38 #14
Min bror han denne og er oz godt tlfreds.

Held og lykke med valget :-)
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 12:38 #15
Min ramte 10.000 Kr for en 2 Ghz!

//>Rune
Avatar billede phillips82 Nybegynder
25. juli 2003 - 12:46 #16
Har du overvejet en Apple iBook?

Jeg har G3 800 Mhz (kører dobbelt så hurtrigt som P3)
- Batteri tid på 5 timer!!
- Larmer IKKE! (blæseren kører kun lidt under opstart - derefter er computeren HELT tys-tys!)
- Vejer kun 2 kilo!
- Lækkert design
- Du kommer til at skille dig ud fra de andre i din klasse

Hvad mere kan jeg sige...??

www.apple.com/dk/ibook
Avatar billede phillips82 Nybegynder
25. juli 2003 - 12:48 #17
Hvis du har lidt flere penge at gøre med, så check Apples Powerbooks!

www.apple.com/dk/powerbook

- DVD-Brænder!!
- 15" Widescreen!

Se også gafikkortet!
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 12:55 #18
Apple? ellers tak :-) Jeg har det ikke så godt med Apple produkter, men smag og behag jo. Jeg kommer lidt i tvivl om batteritiden for disse monstermaskiner..
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 12:58 #19
http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusM2400N

ville vælge denne! batteri tiden er over 7 timer
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 13:14 #20
Ja det ser i hvert fald lækker ud. Dog er grafikkortet et minus. Der skal helst følge Geforce4 eller Radeon 9000 med eftersom jeg kommer til at arbejde meget med grafik.

Følger der ikke indbygget Wireless LAN med Centrino? og hvad svarer en 1,5GHz Centrino til i alt almindelighed?
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 14:12 #21
Du kan da bare få et andet grafikkort i :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 14:13 #22
http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/overview.htm

Du kan nok finde alt du ønsker af oplysninger her
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 14:14 #23
Er ikke sikker med tror den svare til en 2.2 ghz.

Og ja der skulle være  Intel® PRO/Wireless 2100 Network Connection
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 18:29 #24
Okay nu står jeg så og overvejer at investere i følgende bærbar: http://www.edbpriser.dk/computere/notebook-top10.asp?ID=1464728086

En Asus M2N.. dog er der nogle få mangler ved den, for det første skal skærmen være en 15" TFT skærm med en opløsning på 1400x1050, og for det andet skal det gerne være et ATI9000-kort i, da jeg kommer til at arbejde meget med 3D og CAD-programmer... nogle andre bud på min kommende bærbar? det skal helst være en Intel Centrino processor på 1,5Ghz og minimum 512MB ram..
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 18:32 #25
Du har jo selv muligheder for at ændre sagerne i den men det koster selvfølgelig. De kan skræddersy en pc fuldstændig til dit behøv og ønsker
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 18:35 #26
Ja men hvem er "de" så? Skal jeg ligefrem rette henvendelse til asus? eller bare en forhandler af asus-bærbare? De er ikke ligefrem billige :-) Gad jeg nu godt .de. var.. både på den ene og anden måde ;-)
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 18:37 #27
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 18:38 #28
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 18:41 #29
Okay tak for hjælpen.. :-) Den har forrestne et vildt lækkert design.. Har du nogle andre bud på bærbare i den dur?
Avatar billede lrd Nybegynder
25. juli 2003 - 18:50 #30
Nej desvære kender kun få bærbare

Siger tak for point så hvis der ryger nogle dene vej :-)
Avatar billede undefine Nybegynder
25. juli 2003 - 19:03 #31
Det er mig der takker her :-) Du har fået dine points.. mange tak for hjælpen! Jeg vil orientere jer om hvilken bærbar jeg vil investere i den nærmeste fremtid.. jeg regner dog ikke med at købe en nu.. men først om 1-2 måneder når den rene pc-undervisning går i gang.. tak endnu engang :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. juli 2003 - 20:40 #32
"4700 kan anvende Intel®’s nye linie af hyperthreading processorer"

Der står INTET om at de rent faktisk BRUGER denne teknologi. Så kig dig godt for ;)