Avatar billede bomf Nybegynder
25. juli 2003 - 08:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom internet

Jeg har en IBM T40 Laptop med et Nokia D211 der har et sonofon abb.
Det starter netwærket med 921,1 kps hvilket jo ikke er særligt hurtigt.
Jeg starter en VPN forbindelse til en Cisco 3005 hvorefter jeg logger på en Citrix Metaframe XP server, men det er ikke muligt at arbejde da alt går utroligt lamgsomt, er der en måde hvor på jeg kan få en ordentlig forbindelse der kan bruges til Citrix via mit Nokia D211?.
Og er der en der ved hvordan jeg måler latency på modemmet?
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2003 - 08:56 #1
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 08:57 #2
Ja, det er jo klart, du kører over et normalt modem (MBTModem). Hvis du skal ha' det til at gå hurtigere, mener det er 34 KBs du kan få det op og kører så skal du bestille et GPRS eller et HighSpeed abb.!

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2003 - 08:57 #3
Det første link virker ikke lige nu. Men det andet skulle virker
Avatar billede bomf Nybegynder
25. juli 2003 - 09:48 #4
" medions"
Det er en GPRS fobindelse
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 10:15 #5
Hmm så lyder det lidt underligt!
Men prøv at se i dine indstillinger hvad de er sat til for din IrDA port! For det er tit den som standard at sat til noget af det laveste!

//>Rune
Avatar billede bomf Nybegynder
25. juli 2003 - 10:41 #6
IrDA port hvad er det og hvordan?
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 10:42 #7
IrDA port er den Infarøde port p godt dansk ;o)

//>Rune
Avatar billede bomf Nybegynder
25. juli 2003 - 10:43 #8
Mit Nokia D211 sidder i PCMCIA og bruger COM4
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 10:45 #9
Ahh ok... Hmm.... Har du kigget på dine internetindstillinger om ikke de er sat for lavet du kan jo styre din speed gennem din bærebar!?

//>Rune
Avatar billede bomf Nybegynder
25. juli 2003 - 10:55 #10
Jeg har sat den til det MAX 921600 der er vel ikke andet end at få en snak med SONO omkring hvilke kort samt forbindelser de kan tilbyde, eller hvad mener du?
Avatar billede kenp Novice
25. juli 2003 - 10:57 #11
medions tænker nok på at når du ha sat den til at kalde op via den og grps, så skal du jo huske at sætte din opkaldshastighed op til maks det er 115200.
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 11:04 #12
kenp> Præcist! ;o)

//>Rune
Avatar billede bomf Nybegynder
25. juli 2003 - 11:55 #13
Jeg har hørt at der er kommet et nyt kort a den type der bruges til hånd holdte, det vil jeg prøve
Avatar billede medions Nybegynder
25. juli 2003 - 12:10 #14
Thx 4 Poinz

//>Rune