Avatar billede hnoer Praktikant
12. december 2000 - 00:22 Der er 4 kommentarer

Fordobling af drev i NT

Hvad er det nu lige, der går galt, når man efter opstart (tildeling af logiske drev på serveren) konstaterer, at alle drevene \"fordobler\" sig?
Jeg har forspurgt på samme spm. for et par år siden - fik løst problemet men har glemt løsningen! Nu har jeg imidlertid skiftet arbejde, hvor denne irriterende fejl lever i bedste velgående, uden at nogen af de \"kloge\" har gjort noget ved det!
Avatar billede hj_hoberg Nybegynder
12. december 2000 - 08:19 #1
Hvad mener du med fordobler sig ? Er det antal af drevene som du lige pludselig har det dobbelte antal af ? Eller er det størrelsen på drevene der fordobler sig ?

Hvis det er førstnævnte ved jeg ikke hvad det er.
Men ved sidstnævnte, er det komprimering der er sat til. Den kan du slå fra i Denne Computer -> Vælg drevet -> Højreklik -> Tag egenskaber -> og her er der så et flueben viftet af under komprimering. Den skal du fjerne. Der er ingen Hanky Panky med NT\'s komprimering, dog skal du sikre dig at du har plads på det pågældende drev til at dataerne kan være der når disse lige pludselig vil fylde det dobbelte.

Gentag herfeter fremgangsmåden for de øvrige drev.
Avatar billede hnoer Praktikant
13. december 2000 - 22:52 #2
Hej hj_hoberg (skægt navn, for øvrigt) - det, der sker at, at de logiske drev d:\\ pludselig optræder igen med det nye navn f:\\ (til eksempel) og når man har 3 forskellige drev pr. login bliver det pludselig til rigtigt mange, med det samme indhold - ligesom NT ikke er vild med, at man \"disconnecter\" et drev med åbne filer på.
Håber, du blev lidt klogere på problemet!
Avatar billede k_la Nybegynder
14. december 2000 - 15:41 #3
Jeg har en enkelt gang set at microsoftprogramerne (der installleres i forbindelse med officepakken for at optimere søgning på filer ) kan lave et sådant fænomen, men jeg kender ikke den præcise løsning
Avatar billede hnoer Praktikant
18. december 2000 - 01:37 #4
Hej k_la, ja, jeg har også set, at Microsoft Fast Find skulle kunne afstedkomme denne arbitrære handling, men jeg er ikke (længere) administrator, og kan således ikke se, om det skrammel er installeret på min arbejdsplads!