Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 15:11 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind på mine CD-rom drev efter en formatering

Hey

Jeg har lige investeret i nyt motherbord og ny processor... Glad går jeg hjem fra butikken, nu skal der fandme laves computer...

Men så nemt skulle det så ikk gå...

Satte tingene sammen og formaterede min den partion af min harddisk hvor min styresystem ligger på.
Så skulle jeg jo bare reboote og gå i krig med installeringerne... troede jeg...

jeg rebootede (med en win98 bootdisk) og havde valgte at den skulle starte med CD-rom support. Den fandt mine 2 cd-rom drev, som den skulle.
Dernæst ville jeg så ind på Cd-rom drevet, så jeg kunne komme i gang med at installere windows, men her kom problemet så... hver gang jeg forsøgte at komme ind på en af min cd-drev blev jeg smidt tilbage til A: ...

Nogen foreslag... ???
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 15:16 #1
Jeg har lige oplevet lidt det samme, det viste sig at være en Ram klods der ikke sad helt rigtigt, tjek alle forbindelser og alle kort.
Avatar billede tobias28 Praktikant
24. juli 2003 - 15:23 #2
smidt tilbage til a: ??? hvordan..??

skriver den noget? Kommer du ind på  drevet (eks. d:) og så hopper den tilbage?

...eller skriver du d: (enter) og så får du a:  ????
Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 15:26 #3
den skriver sådan her:

A:\ cd E: (mig som skriver "cd E:")
E:\

A:\

Altså ser det ud som om der overvejer at tage ind på E:, men så fortryder den
Avatar billede peet-49 Novice
24. juli 2003 - 15:44 #4
Du kan prøve, at kun lade den boote på cdrom, hvis dette kan lade sig gøre i din bios.
Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 15:46 #5
har jeg prøvet... virker ikk
Avatar billede peet-49 Novice
24. juli 2003 - 15:47 #6
Har du husket, at loade setup optimal default i bios.
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 15:48 #7
CD F:
Har du prøvet det, eller CD D: til Ramdrevet?
Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 15:49 #8
jep jep... har self prøvet begge drev... Der står jo også hvilket bogstav de får når man boot med en bootdisk
Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 15:51 #9
peet49 : jep har jeg...
Avatar billede donleavy Nybegynder
24. juli 2003 - 15:52 #10
Du skal bare skrive [ e: ]
- ikke [ cd e: ]
Avatar billede peet-49 Novice
24. juli 2003 - 15:54 #11
Har du tjekket om alle jumpere på dine drev, er rigtige?
Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 15:54 #12
hahaahhaahhahahaa.... Du har sgu da ret donleavy!!! fuck hvor griner fjel at lave
Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 15:55 #13
damn... det har jeg ellers brugt lang tid på at lave... hehe... fejl 40 for hård....
Avatar billede donleavy Nybegynder
24. juli 2003 - 15:56 #14
hehehe, sådan kan det gå, når man leger med de gamle dos-kommandoer...
Avatar billede robotten Praktikant
24. juli 2003 - 15:58 #15
Til tider, kan skoven ikke ses for alle de dumme træer *lol*
Avatar billede fromsej Praktikant
24. juli 2003 - 15:59 #16
Gud fader bevares Peet49, tror du ikke vi skal gå på pension, når vi ikke engang kunne huske det.*LOL*
Avatar billede peet-49 Novice
24. juli 2003 - 16:01 #17
fromsej>Har tænkt på det.
Avatar billede tution Nybegynder
24. juli 2003 - 16:01 #18
Jeg var græde-færdig til sidst... tak for hjælpen drenge (og evt. piger)