Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:05 Der er 20 kommentarer og
3 løsninger

Tastatur på blærbar IBM 600X

Ved 0-tasten (nul) er der et minus-tegn nederst til højre. Hvilke kombinationstaster skal man anvende for at få dette tegn? Jeg synes jeg har prøvet alle, men jeg kan ikke finde frem til den rette.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. juli 2003 - 10:08 #1
hvad er det er det nul du vil have tastaturkombinationen til eller er det minus...
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:09 #2
Det er til minus-tegnet (streg med bolle under og over).
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:18 #3
Havde du et bud, Morten?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
24. juli 2003 - 10:18 #4
sorry... jeg kan sg* heller ikke finde den rette taste funktion... sorry...
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:19 #5
10-4. Det er jo en simpel ting .... tror man. Men ellers tak for indsatsen, håber der er andre der ved hvordan den grejes :o)
Avatar billede quarkie Nybegynder
24. juli 2003 - 10:24 #6
Du skal aktivere det indbyggede numeriske tastatur. Der f.eks. også et 1-tal på J-tasten. Aktiver vha. shift+ScrLk/NumLk (sidder over F11).
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:28 #7
Ok, det nummeriske tastatur er aktiveret, men jeg kan stadig ikke finde kombinationen ...?
Avatar billede quarkie Nybegynder
24. juli 2003 - 10:32 #8
Ups, det er jo det amerikanske tegn for division.
0=/  P=*  Æ=-  -=+
Derfor vil du få en / hver gang.
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:35 #9
Hvad vil det sige, jeg kan ikke få udskrevet minus-tegnet?
Avatar billede quarkie Nybegynder
24. juli 2003 - 10:46 #10
Nej, det er det danske tastaturlayout som giver /.
Jeg kiggede lige på to forskellige tastaturer og det ene havde en / på den numeriske del, det andet havde "minus"-tegnet. Begge giver / når man trykker på tasten.
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:50 #11
Hvis man har landekodeomskifteren nede i SYSTRAY, burde det vel kunne lade sig gøre?
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 10:51 #12
Han HAR kunnet udskrive det på skæm/til printer, men han kan ikke huske hvordan man gør ...
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 11:03 #13
Hm, jeg har forsøgt at skifte til engelsk/amerikansk, men .. :o(
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 11:18 #14
quarkie? Anyone? Der findes et HAV af IBM 600X. Håber der er én, der ved hvordan den skal ordnes?
Avatar billede quarkie Nybegynder
24. juli 2003 - 11:18 #15
Beklager, jeg har ikke flere ideer.
Sidste udvej må være tegnoversigten (hedder den vist på dansk, jeg bruger engelsk XP).
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 11:21 #16
Ok, du har gjort et stort stykke arbejde, så du får nogle point, når jeg kan afslutte spørgsmålet. Foreløbigt 1000 tak :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
24. juli 2003 - 14:05 #17
Jeg har fundet ud af så meget, at ThinkPad Utility for Win 2000 skal være installeret. Men det har ikke ændret ved noget, synes jeg.
Avatar billede jepzz Nybegynder
24. juli 2003 - 14:31 #18
Jeg har lige fundet en manual til 600X, prøv lige at se på side 36, der står noget om 'numeric keypad': ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/60xusrgd.pdf

/jpzz
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. juli 2003 - 07:44 #19
Hej jepzz!

Der står ganske rigtigt noget om numerisk tastatur og NumLk, men intet om minus-tegnet :o(
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. juli 2003 - 10:08 #20
jepzz og Morten, kan I ikke lige lægge et svar? Jeg tror det engelsk/amerikanske tastatur skal i brug for at få det minus/divisionstegn frem. Men brugeren må indsætte symbolet istedet.

Tak for indsatsen til alle :o)
Avatar billede morten_leth Nybegynder
30. juli 2003 - 10:17 #21
ok.... så skidt da... men så også kun fordi det er fredag...
Avatar billede jepzz Nybegynder
30. juli 2003 - 10:21 #22
ok ;O))

/jepzz
Avatar billede steen_hansen Forsker
30. juli 2003 - 12:49 #23
Takker mange gange for hjælpen :o)