Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
23. juli 2003 - 19:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

d-link 604 - problemer med fast ip

Jeg vil gerne vide hvordan man laver faste ip-adresse i mit lan. Problemet er at når jeg giver mine maskiner fast ip adresse, så kan jeg kun komme i kontakt med routeren og ikke med internettet.
Avatar billede snowball Novice
23. juli 2003 - 19:25 #1
Husker du at sætte default gateway og mindst 1 DNS server når du angiver den faste IP !?

Prøv og la' den hente en IP fra routeren, og så notér de ting (default gateway og DNS) som den giver dig (du kan se det ved at lave en ipconfig /all i en dos prompt). Lav det så derefter om til fast IP og indtast så de ting du skrev ned.

Snowball
Avatar billede krestian Nybegynder
24. juli 2003 - 09:49 #2
Har du husket at sætte dit WAN ip og gateway op i dine WAN settings på din router?
Avatar billede krestian Nybegynder
24. juli 2003 - 09:51 #3
Og for resten, har du defineret din IP pool?
Avatar billede tfreiesleben Nybegynder
24. juli 2003 - 10:23 #4
Jeg har fået det til at virke, og jeg har fået givet hver computer en ip-adresse. Det var grundet at jeg havde glemt at give dem en dns server.
Avatar billede snowball Novice
24. juli 2003 - 12:07 #5
Så ligger jeg lige et svar ;)

Snowball