Avatar billede dd_ns Nybegynder
23. juli 2003 - 11:16 Der er 6 kommentarer

image over netværk

Skal bruge noget software til overførsel af harddisk image over netværk...

Nogle ideer?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. juli 2003 - 11:18 #1
norton ghost??? kan det ikke bruges???
Avatar billede dd_ns Nybegynder
23. juli 2003 - 11:25 #2
Jeg ved det ik....

Det var mere hvis der var nogle der havde en ide...

Jeg ville jo gerne have det til f.eks at installere fra min maskine, og så til en masse andre maskiner via MAC adresse... Ved ikke om det kan...
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
23. juli 2003 - 12:58 #3
med ghost enterprise versionen følger et program der kan ghoste flere maskiner på en gang, kaldet Ghost Multicast.

alternativt kan man lægge image filen på et share og vha. bootdisketter tilslutte det share og derved lægge image på pc'erne
Avatar billede dd_ns Nybegynder
23. juli 2003 - 13:01 #4
Ja, i know... Men jeg vil gerne undgå at skulle møde maskinen fysisk... Men jeg tror at jeg har funder ud af noget  nu...
Avatar billede justme Nybegynder
23. juli 2003 - 17:36 #5
Hvis I primært bruger Win2000 / XP kunne det måske godt være en fordel at benytte det indbygget backup system i styresystemet... Dette sparer penge og sikre et ensartet miljø.. Jeg har også nu også gode erfaringer med Norton Ghost Enterprise versionen, men "problematikken" er så en lidt anden. Kender desværre ingen hvor man ikke på et eller andet tidspunkt skal fysisk hen til maskinen... Hvad har du selv fundet ud af?
Avatar billede mula Nybegynder
17. august 2003 - 13:41 #6
image cast er et tilsvarende ghost. der findes en utility med hvor du kan lave remote boot og anvende wake-on-lan såfremt det er til rådighed i netkortet og biosén er aktiveret for de pågældende arbejdsstationer..
men det kræver at du laver en lille fat partion på dine arbejdsstationer..
muligheden har jeg dog ikke selv prøvet i praksis..
mvh
links http://www.phoenix.com/en/products/phoenix+imagecast/
http://www.ravenholm.dk/docs/software.asp?productID=910093042