Avatar billede freelife Nybegynder
23. juli 2003 - 02:02 Der er 5 kommentarer

datatyper tal bogstaver

hej
Jeg har et problem, ved ikke helt hvorfor,men jeg updater min database via enterprise. i en kolonne (det er den der volder problemer) bruger jeg datatype "nvarchar" værdierne kan se således ud "bjy-567478", problemet er at værdierne osse kan se således ud "7878845" og det ser ud til at når det er rene tal indsættes "null" istedet for...
hvordan kan det være?
på forhånd tak
pete
23. juli 2003 - 08:34 #1
Har du en "on insert/update" trigger kørende?
Det kunne være årsagen til at du ikke kan indsætte det du ønsker.
Avatar billede freelife Nybegynder
23. juli 2003 - 09:54 #2
nej det vil jeg ikke tro, jeg importere data fra excel via enterprise inmport/export
23. juli 2003 - 12:20 #3
hvis du nu bruger EM, til at tilføje een record, virker det så?
Jeg har aldrig brugt DTS fra Excel, så det kunne godt være der problemet lå.
Hvis du importerer via en .csv fil, virker det så?
Avatar billede freelife Nybegynder
23. juli 2003 - 17:57 #4
hvis jeg så og sige tilføjer en record manuelt, får jeg en fejlmeddelse "key column info incorrect"
jeg har ikke prøvet en csv fil..
Avatar billede renf Nybegynder
26. september 2003 - 21:26 #5
Det der er problemet er at Excel tror at det er tal der overføres og så sætter den ikke den rigtige formatering på værdien, f.eks. en streng overføres "value = 'streng' " og tal overføres " value=13 " for at ændre dette skal du fortælle excel at det er tekst der står i felterne.
Så skulle du kunne opdatere via enterprice..