Avatar billede -oscar- Nybegynder
22. juli 2003 - 20:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vudering af dk-kvitfjells.tk

Ville lige høre jeres mening om www.dk-kvitfjells.tk ? Det er en side om norske skovkatte, som jeg skal lave for mine forældre..

Som I vil se, så er den ikke helt færdig endnu..men hva mener I end til videre..???
Avatar billede superanden Nybegynder
22. juli 2003 - 20:25 #1
pænt design, din menu kunne godt blive hvid på mouse over, og så lav din home knap ligsom alle de andre links i menuen, det ser pænere
Avatar billede superanden Nybegynder
22. juli 2003 - 20:29 #2
hvis du kan så under din gæstebog lav en læs og en skriv menu så du slipper for at skulle bladre igennem alle indlægene inden du kan skrive, så er der muligvis nogle der bliver i tvivl om man kan skrive i den. OG så skal det felt hvor man kan se beskeden i ikke være helt sort når den anden baggrund er Hvid, Lav den evt, lysegrå eller ligende.

ps. hvis der er noget du er i tvivl hvordan du laver så bare spørg løs :-)

//Anders
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
22. juli 2003 - 20:31 #3
Er det en skabalon du har brugt?
Avatar billede lordhead Nybegynder
22. juli 2003 - 20:33 #4
Pænt, nydeligt og overskueligt design!

dog syntes jeg at dine links i menuen godt kunne blive tydeligere - måske en slags hvid farve?

Syens også godt du kunne lave rollovers på dine billeder i menuen - det ville se lidt mere prof. ud :)

Hvorfor bruger du frames? Hvad skal de bruges til?
Du kan sagtens undvære frames, når det jo kun er den ene menu, som du ellers skulle ind og ændre i på alle siderne - du kunne desuden også bare benytte dig af en javascript-genereret menu, som alle dine sider så loader fra samme sti?!
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
22. juli 2003 - 21:21 #5
Overskuligt design er ikke så vild med din top banner- Logoet i højre side er rigtig god dog ville jeg vælge at gøre pofilen af hovedet og K ét halv så stor det passer bedre til resten af tekst størrelsen. Bryder mig ikke så meget om hovederne til vestre og den grå farve prøv at bruge den blå farve fra logoet noget mere. og feks nogel katte hvor man ser hele katten eller måske lige som det her http://www.spaniel-klubben.esenet.dk/ hvor man forstørre helt op og kun få katte øjene med
Avatar billede guffis Nybegynder
23. juli 2003 - 22:42 #6
Hej
Lige en lille ting, man skal IKKE kalde fols meddelser i gæstebogen for "snik-snak", synes at det lyder så nedladende :-))

Hilsen Guffis
Avatar billede anova Nybegynder
24. juli 2003 - 09:25 #7
Du har fat i den lange ende...
Du har lavet en flot side, men top grafikken kunne godt blive endnu bedre...
Jeg kan godt lide at du bruger frames... Men så synes jeg, at du skal lave tekst framen til en fast størrelse på 98% af skærmen, dermed slipper man for det irriterende scroll op og ned.
Bliv endelig ved med det gode arbejde...
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 07:45 #8
Utroligt, bruger i alle sammen IE eller hvad? :(

#1: Fin side, hvis den da også virkede i andre browsere end IE...
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 07:46 #9
ups, den virker i de andre store browsere som fx mozilla, men den ser lidt sjov ud... :)
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
26. juli 2003 - 08:52 #10
Helt ærlig jeg gider da helle ikke bruge tid på at tilrette en side til mozilla hvor mange bruger det ?

tænk på hvad mål gruppen til denne side er. Det er ganske sikkert ikke folk med den store interesse for computer og derfor bruger 98 % af dem nok IE.
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 09:10 #11
Jeg kan også sige at jeg ikke gider tilrette mit site til IE, for det skal altdi spille smart og være ekstra problematisk efter min mening...

Men jeg tænker skam større end blot mozilla, alle platforme der ikke har IE vil nok vise siden forkert... Og desuden så burde alle mennesker prøve mozilla...

btw.: http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fkvitfjells.h4f.dk%2F
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
26. juli 2003 - 09:43 #12
Nu er forskelle på om man tilretter en side til IE eller Mozilla jo altså at måske 2 % bruger Mozilla og 60-70 % (disse tal er jeg ikke 100 % sikker på )bruger IE og sikkert endnu flere af denne sides målgruppe. Så din sammenligning holder jo altså ikke en meter
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 09:56 #13
Nej, jeg hader bare sider som favoritiserer m$ og IE. Standarder er faktisk lavet for at blive overholdt. Længere er den ikke :)
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
26. juli 2003 - 10:04 #14
Det hele ville være letter hvis alle kørte det samme :-)
Avatar billede tullejr Nybegynder
26. juli 2003 - 10:11 #15
Ja, lad os bare eliminere m$ - det er jo kun dem som vil være anderledes. :)
Avatar billede lordhead Nybegynder
25. august 2003 - 07:32 #16
Jaja... der har vi det igen - endnu en gang kan pointuddeleren ikke finde ud af at give _alle_ points... !

Men i må hygge jer...