Avatar billede frituno Nybegynder
22. juli 2003 - 17:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Home folder

Noen som kan hjelpe meg med homefolders her.

Jeg skriver følgende inn i brukerens egenskaper i arkfanen profile under Home folder og connect

J: \\Servernavn\home\%username%
(J: velger jeg fra rullgardin menyen.)

Homefolderet har jeg laget på c: disken og sharet ut.
Får følgende feilmelding:
"The home folder could not be created because the network path was not found."
Noen som ser hva jeg kan ha gjort galt?
Hvis jeg har flere brukere som skal lages skal da alle homefoldere ligge under J: \\Servernavn\home?

Skal jeg skrive noe mer i brukerens egenskaper? Trenger jeg .bat fil? Hva trenger jeg isåfall det til?

Noen som vet!!
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 18:18 #1
Jeg har lige testet det du gør på en af de servere jeg administrerer, og det burde virke.
Er servernavn den samme maskine, som den server, du sidder og arbejder i active directory på?
Hvis ikke kan dit problem jo skyldes, at der ikke er adgang sådan som der skrives. Er du sikker på du har rettighederne til at skrive på den anden server (hvis det er en anden)?
Prøv lige at se om det ikke virker, når du bruger samme maskine.
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 18:21 #2
I øvrigt plejer jeg at oprette de forskellige hjemmekataloger inden jeg udfylder brugerens ting. Hos os skal domain admin har adgang til brugernes hjemmekataloger, og hvis de ikke er oprettet i forvejen kommer der en masse owner-problemer.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. juli 2003 - 18:32 #3
Din homemappe er nødt til at være shared på den pågældende server - er den det?
Avatar billede frituno Nybegynder
22. juli 2003 - 21:30 #4
AD er på samme maskin. Har kun e server.
Som sagt er min home folderet sharet ut.
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 22:01 #5
Det virkere rigtig mærkeligt. Og \\Servernavn\home er virkelig UNC-stien til home-folderen.
Prøv at oprette et hjemme-katalog manulelt for en bruger, og giv så bagefter brugeren dette hjemmekatalog.
Kan du se hjemmekatalogerne fra andre maskiner på nettet?
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 22:05 #6
Har du givet de rigtige ntfs-rettigheder på det du sharer ud?
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 11:42 #7
hvis du bruger %username% som variabel til foldernavn skulle den selv mappe navnet på sharet. Du skal sørge for at ikke andre funktioner bruger denne sti f.x. roaming profiles ell. terminal services profile
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 11:43 #8
Det var vist et svar
Avatar billede serverservice Praktikant
03. september 2003 - 11:44 #9
Hvis den stadig viser fejl kan det være et dns problem sørg for at serveren får sin a record - jvf. DNS