Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 17:50 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

vudering af side (min første)

Kan i give noget ris eller ros om denne her side

der er ikke noget indhold endnu, den er kub lavet for aå et indblik i html/css
http://www.pc-dk.dk/test/
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2003 - 17:58 #1
Tja... det ser da ok ud.. Er ikke vild med en lilla hjemmeside, men det er en smagssag. Jeg vil anbefale at du finder en SanSerif font til dine tekster (ex. Verdata, Arial, Helvetica) fremfor TimesRoman...
Avatar billede miss-g Seniormester
22. juli 2003 - 18:17 #2
Enig med jpvj - timesRoman er så kedelig - verdana, arial er pænere.

Du kan f.eks. lave menu teksten hvid, så det passer bedre ind :-)
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 18:47 #3
har lavet teksten lidt om nu, ved i om der er en css kode som man kan centrer noget tekst med??
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 18:53 #4
fand det selv
text-align: center;
Avatar billede lbknudsen Praktikant
22. juli 2003 - 18:54 #5
Ser da ganske udmærket ud, men, som ovenstående, den lilla farve er noget...uhhhh. Den er ikke speciel læsevenlig
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 18:57 #6
hvilken farve sammensætning kunne i evt. anbefale
Avatar billede frille Nybegynder
22. juli 2003 - 18:57 #7
godt lavet siden det er din første.
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 18:59 #8
det er den første hjemmeside jeg selv har skrevet fra bunden, brugte før frontpage men ville gerne lære det selv fra bunden, syntes det er bedre
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 19:23 #9
har lige skiftet adresse på den www.pc-dk.dk

dem der vil have point læg svar!!
Avatar billede penny-packer Nybegynder
22. juli 2003 - 21:10 #10
Ret kedeligt layout efter min mening, men det er jo dit første så er det fint nok.....
Avatar billede guffis Nybegynder
22. juli 2003 - 22:42 #11
Hejsa!!
Det er et ok forsøg, når det er første gang.
Jeg har liiige et par småting :-)
1)det er ikke særligt læsevenligt at teksten i din menu bliver kursiv med hoovereffekten, hvad med en "bold" eller en anden farve istedet.

2)Teksten på siden om dig bør ikke være centreret.

3) kunne du forestille dig at den lilla farve blev tonet lidt ned, fx at menu og top var lilla og at midten var fx en lys lys grå. Eller man kunne anvende den mørke lilla og så skrotte den lyse lilla til fordel for en anden lidt mere neutral farve.
Kritikken må ikke misforståes, jeg har lige selv lavet et design i lilla, du kan se det her http://hjem.get2net.dk/Bordeaux

MV Guffis
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 23:29 #12
guffis.
1 jeg har prøvet at lave hover farven om med color:farve; men det virker ik!

2. jeg har selv tænkt på noget lysegråt agtig noget da lyst er inde i øjeblikket men kunne ikke rigtig finde ud af farvesammensætningen. men jeg leger jo selvfølgelig videre med det, jeg ville bare vide om jeg var helt på skideren med det. Er jeg det?
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. juli 2003 - 23:31 #13
Når man ser det i Netscape er der en ramme i din iFrame. Prøv eventuelt at smid en frameborder="0" ind i iFramen.
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. juli 2003 - 23:33 #14
Desuden er de hvide streger der skiller menu, brødtekst og overskrift enormt tykke, og de presser linket "om siden" ned på to linier.
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 23:33 #15
har lagt en frameborder"0" ind ni, men hvad gør den exactly.?
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 23:35 #16
hmm jeg kan ikke ændre tykkelsen på de streger
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. juli 2003 - 23:36 #17
Den grimme ramme er væk - men din marginwidth er alt for stor stadigvæk (i netscape)
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 23:37 #18
marginwidth er på 10 her
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. juli 2003 - 23:39 #19
Også i Netscape :) men der skal gøres et eller andet så den ikke er så bred. Jeg prøver lige at finde ud af det.
Avatar billede krydset Nybegynder
22. juli 2003 - 23:41 #20
oki
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. juli 2003 - 23:52 #21
Jeg tror slet ik man kan ændre størrelsen på den. Du kan fjerne den ved at skrive frameborder=0 oppe i <frameset>.
Avatar billede krydset Nybegynder
27. juli 2003 - 20:33 #22
jeg deler point mellem alle på nær penny-packer da det ikke var en gennemførlig kommentar hun kom med
Avatar billede guffis Nybegynder
28. juli 2003 - 12:22 #23
Hej igen. har lige været "smidtaf2 et par dage :-(
Når du anvender CSS til dine link skal du skrive dem i følgende rækkefølge for at det virker: A:link, A: active, A:visited, A:hover
Jeg synes at det ville klæde siden med en kontrast til det lilla, gerne en lys grå. prøv at lege med det.
Hilsen Guffis