Avatar billede 2hot4u Nybegynder
11. december 2000 - 16:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Ghost

Jeg skal klone 25 bærbare computere, alle med windows2000.
Det er også godt nok, men jeg kan fandme ikke få dem på nettet.

Hvad skal jeg gøre/ikke gøre?

Jeg bruger ghost!
Avatar billede izeqb Nybegynder
11. december 2000 - 16:51 #1
Du skal bruge et program der hedder sysprep.
Stod selv med samme problem for et stykke tid siden :)

Skriv til mig, og jeg forklarer, eller kig her:
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 16:51 #2
Well .. hvad HAR du prøvet ?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
11. december 2000 - 16:54 #3
Ghost er skam egentlig udemærket. Ulempen er du manuelt skal ændre IP-adresser bagefter. Så burde det virke - Det har ihvertilfald før virket for mig :-)

/Nikolaj
Avatar billede izeqb Nybegynder
11. december 2000 - 16:56 #4
Hov...
jeg glemte lige at skrive linket, her kommer det: http://www.eksperten.dk/spm/31492

og min e-mail er: cft6220@vip.cybercity.dk
Avatar billede steven Nybegynder
11. december 2000 - 16:58 #5
Hej 2Hot4u,

Har du lavet en startupdiskette, der indeholder driveren til bærbarenes netkort. Såfremt du ikke har gjort dette, vil dette være en god idé. Derefter installerer du den ene bærbar fuldt, og starter den op med disketten. Når dette er gjort laver du et billede (image), som du gemmer på serveren (det er også herfra du kører ghost programmet). Herefter starter du de resterende bærbare op ved hjælp af startupdisketten, og bruger billedet til at klone de resterende bærbare. Såfremt du ikke ahr prøvet dette, vil jeg foreslå dette, og er behjælpelig hvis du støder på problemer.

Med venlig hilsen

Steven
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
11. december 2000 - 17:01 #6
nikolajdu>>
Jeg gider ikke sidde og ændre IP-adresser.
der kommer muligvis oxo flere maskiner...

jeg vil bare have et image, hvor det hele er klart og parat, ikke så meget pjat :)

Ellers tak for de hurtgige svar..
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
11. december 2000 - 17:04 #7
steven>>
jeg vil helst have imaget på en cd...hvor jeg så bare kan køre det...men jeg har fået at hvide at det er noget med nogle identifikations numre, som winnt giver maskinen...

Izeqb>> Har tjekket dit link, lidt uoverskueligt, kan du evt. give mere info?
Avatar billede steven Nybegynder
11. december 2000 - 17:07 #8
2hot4u>>

Når du har gemt imaget på serveren, kan du altid brænde det ned på en cd-rom, hvis du så gemmer ghost på cd\'en sammen med imaget, behøver du ikke at koble op mod serveren med de sidste 24 maskiner.

Hvis du mangler en god startupdiskette, kan jeg godt sende indholdet af en til dig.

/Steven
Avatar billede izeqb Nybegynder
11. december 2000 - 17:09 #9
Hmmm...jo du har ret, det er vist meget uoverskueligt.

Det du kan gøre med det prg. er at du kan installere windows2000 (eller nt) og alle programmer. der skal bruges. Kører sysprep, så kloner du den (med f.eks. ghost) (jeg ville så anbefale dig at have en partioneret HD :)), når du så starter den igen, skal du indtaste OEM-nr, og angive navn til computeren. det er det, i bund og grund.

Jeg kan godt maile de programmer du skal bruge, hvis du er interresret, samt noget dokumentation!?
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
11. december 2000 - 17:15 #10
Izeqb>>
Du må gerne sende det til mig (walf21@yahoo.dk)!
Det lyder jo som en god løsning, så hvis der ikke er en der kommer med noget bedre, og det selvfølgelig virker det der syprep, så er det vis dine point.

Men jeg skal selvfølgelig lige teste det ;-)
Avatar billede driis Nybegynder
11. december 2000 - 17:52 #11
Izeqb>>
Vil du sende det til mig også, så ville jeg blive glad!
driis@mobilixnet.dk
Avatar billede steven Nybegynder
11. december 2000 - 21:13 #12
Izeqb>>
send også mailen til mig, så bliver jeg også glad!
steven@doek.dk
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
11. december 2000 - 21:23 #13
Izeqb>>
tak for det, det ser da ud til at virke meget fint.

Jeg gennemtester det lige imorgen, hvis det så virker, er det dine point ,-)
Avatar billede izeqb Nybegynder
11. december 2000 - 21:25 #14
Jamen det håber jeg da så at det gør :)
Det virkede i mit tilfælde....

steven/driis>> Jeg skal nok sende...indtil videre fandt jeg lige dette her: http://support.microsoft.com/servicedesks/Webcasts/SO_Projects/so4/SOBLURB4.ASP
Avatar billede sen8or Nybegynder
11. december 2000 - 22:48 #15
HEjsa 2Hot4U,

Du skal bare lave bruge Ghost på en konfigureret maskine. Derefter skal du manulet ind og ændre IP-adresser på de resterende - det tror jeg næppe du kan komme uden om, men er det også så stort et problem? :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. december 2000 - 01:03 #16
/Sen8or

Da jeg tidligere har fået afvist det svar ... Så svarer jeg igen... Det tager faktisk heller ingen tid at taste 24 eller flere fortløbende IP-adresser ind...

/Nikolaj
Avatar billede steven Nybegynder
12. december 2000 - 01:50 #17
...og med en DNS server er det intet problem.

/Steven
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. december 2000 - 06:56 #18
Man skal da bare til at bruge RIS - Remote Installation Service - det køre meget godt! (ved dog ikke hvordan man bruger det endnu, hehe)
Avatar billede sen8or Nybegynder
12. december 2000 - 08:58 #19
Hejsa NikolajDu,

Svaret er afvist men jeg mener dog stadig at det er svaret!

Med venlig hilsen
SEN8OR
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
12. december 2000 - 11:08 #20
Kaskinerne skal køre med DHCP så det med ip-adresserne er ikke det store problem!
Problemet er, at windows giver maskinerne nogle
numre, der gør at de ikke kan være på nettet samtidig, hvis de bare er taget fra en klon!

Izeqb>> Pointne er dine, da det virker som den letteste løsning!