Avatar billede kallan Nybegynder
22. juli 2003 - 14:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke se delte filer over netværket?

Hej eksperter!

Jeg har to computere; en DEll laptop og en splinterny workstation.

Jeg har nogle filer på min laptop som jeg gerne vil have overført til min stationære idet, den har en større harddisk og dermed plads til det.

Men:

jeg har delt både de mapper der skal overføres fra (på laptoppen)og den mappe der skal overføres til (på min workstation), men de to computere vil ikke se de filer som den anden har delt...

De får begge to tildelt en automatisk IP og de tilhører samme arbejdesgruppe og de bruger begge Windows XP Pro (workstationen har dog fået installeret SP1)

De to computere vil godt se at der er en anden computer på netværket, som også hedder det rigtige, men de må ikke få adgang til den anden computer og de kan dermed ikke se hvilke filer den anden har delt...

Når man klikker på den anden computer siger den at netværks stien ikke blev fundet eller at man muligvis ikke har adgang til netværksstedet...

Når man med den ene computer har åbenet stifinderen og forsøger at browse netværket så kan den første der gør dette godt se hele arbejdsgruppen med begge computere (dog må den ikke få adgang til den en anden computer end sig selv), hvorimod den anden computer der prøver at åbne stifinderen ikke kan se andet end at der er en arbejdsgruppe, den kan ikke se hvilke computere der tilhører arbejdsgruppen...

Nu er mit spørsgmål så...

Hvordan får jeg mine filer fra laptoppen over netværket til min workstation???

Mvh
Kallan

p.s. Computerne er forbundet direkte med et netværkskabel...
Avatar billede schous Nybegynder
22. juli 2003 - 15:04 #1
Du skal oprette en lokal bruger for at få adgang til den anden computer eller også kan du give anomyme bruger adgang til computeren før du kan få adgang til filerne/mappen.

Hilsen

Kim S.
Avatar billede kallan Nybegynder
22. juli 2003 - 15:06 #2
Hvordan gør jeg så det??

Mvh
kallan
Avatar billede schous Nybegynder
22. juli 2003 - 15:13 #3
Kontrol panelet -> Administration -> Computeradministration -> Lokale brugere og grupper. Det er det i hvert fald på en Win 2000.

Logger du på Win XP?? Har du en administrator brugernavn og password så kan du logge ind med det.
Avatar billede kallan Nybegynder
22. juli 2003 - 15:19 #4
Kan det være et problem at begge computeres bruger hedder "infinity" altså at det er det samme bruger navn som er logget på begge maskiner??

Mvh
kallan
Avatar billede kallan Nybegynder
22. juli 2003 - 15:30 #5
Hvordan gør jeg HELT præcist det med at oprette en lokal bruger med adgang til den anden computer?? (step by step)

jeg kan godt finde det sted emd computer administration, men ved ikke hvordan jeg præcist gør...

Mvh
Kallan
Avatar billede cvp Nybegynder
30. juli 2003 - 09:33 #6
Hvad med XP's indbyggede firewall?
Avatar billede kallan Nybegynder
02. august 2003 - 20:23 #7
Xps indbyggede firewall er deaktiveret...

Jeg kan stadig ikke browse computeren igennem stifinder -> netværk -> arbejdsgruppe -> og så computerens navn...

MEN, jeg har fået dem til at se hinanden og jeg kan hente filer fra den ene computer til den anden...

Det jeg gjorde var at jeg skrev i stifinderens adresse linje: "\\" og så den automatiske private ip som den anden computer havde fået... Når det var gjort kunne jeg frit browse mellem filer og redigere dem som jeg ville...

Mvh
Kallan