Avatar billede erve Nybegynder
22. juli 2003 - 13:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Access 95 "Out of memory" i Windows XP

Jeg har installeret Access fra Microsoft Office 95 CD'en under Windows XP, men når jeg forsøger at starte programmet efter installation får jeg fejlen "out of memory" under opstart. Jeg har prøvet med diverse forskellige compatability modes, men ingen af disse hjælper.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
22. juli 2003 - 14:02 #1
Konvatere den først til access 97. Derefter til xp.
Du kan sende den i 95. så skal jeg gøre det for dig. Min E-mail er:
oz1bua@wanadoo.dk
Avatar billede erve Nybegynder
22. juli 2003 - 14:06 #2
Problemet er at jeg SKAL have installeret Microsoft 95 til at køre under windows XP, da vore kunder anvender denne database i forbindelse med applikation, og vi af og til skal rette i data.
Der er ikke problemer med selve applikationens adgang til databasefilerne.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
22. juli 2003 - 14:10 #3
Er det styresystemerne der er windows 95 og XP.  :o)
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2003 - 14:26 #4
Henrik>Kan du ikke vent med at forslår at man sender dB'en til dig, før vi har prøvet at løse problemet her på eksperten! Hvis ikke vi kan, så er det fint at man sender til dig og andre!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
22. juli 2003 - 14:31 #5
>>Terry
Jo, det kan jeg da godt, men med hvad grund, jeg vil bare hjælpe folk.
Venlig hilsen
Henrik13
Avatar billede erve Nybegynder
22. juli 2003 - 14:38 #6
Vi prøver lige igen:
Problemet er at jeg SKAL have installeret Access fra Microsoft Office 95 til at køre under windows XP. Det handler ikke om databasefilerne men om selve MSACCESS.EXE.
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2003 - 14:45 #7
Henrik>Det er HELT i orden at du vil bare hjælpe folk, men det vil vi andre også :o)
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2003 - 14:49 #8
Jeg har ikke noget imod at databasen bliver sent til dig, men vi andre SKAL have mulígheder for at hjælpe første, ellers hvordan får vi en del af kagen? :o)
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2003 - 14:50 #9
Hvis alle dB'er bliv sent til mig første, så har du INGEN chance for at for points vel?
Avatar billede erve Nybegynder
22. juli 2003 - 14:50 #10
Ku' vi komme evt. tilbage til sagen???
Avatar billede henrik13 Nybegynder
22. juli 2003 - 14:51 #11
Ja. bare giv terry alle poientne.  :o)
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2003 - 14:58 #12
Henrik>Det har ikke noget med at jeg vil have alle points, men alle skal have samme muligheder ikke?
Avatar billede rasmusmoller Nybegynder
22. juli 2003 - 15:00 #13
Jeg tror ikke du får Access 95 til at køre stabilt under Windows XP. Jeg har flere eksempler på at Access 97 kører ustabilt på Windows XP, så jeg tvivler stærkt på at Access 95 skulle være mere stabilt.

Jeg har anbefalet brugerne enten at blive på Windows 2000 eller opgradere til Office 2000 eller senere. Du skal i den forbindelse bemærke at Microsoft Office 95 ikke længere supporteres af Microsoft.
Avatar billede terry Ekspert
22. juli 2003 - 15:04 #14
sensible answer rasmusmoller :o)
Avatar billede overchord Nybegynder
22. juli 2003 - 18:51 #15
Har du mere en 1gb hukkommelse? Tilsyneladende er der et problem med den gamle Jet 3.0 der kom med 95-pakken. Naar hukommelsen overstiger 1gb vil den opfatte det som om der ikke er nok - out of memory...

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;161255

Hvis du har ser det ud som om den eneste loesning er at drosle page-filen ned eller rippe en ramklods ud mens du korer acc95 :-)
Avatar billede erve Nybegynder
22. juli 2003 - 22:56 #16
overchord: Det er efterhånden osse min konklussion. Ikke godt - men en forklaring.