Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
22. juli 2003 - 13:12 Der er 12 kommentarer

Trådløs video/lyd?

Hej,

hvor køber man noget udstyr til at sende videosignalet fra grafikkortet samt lyden over til fjernsynet?

Mere specifikt:
Fra grafikkortets p-hona stik til fjernsynets og fra lydkortet til rød og hvid på fjernsynet.

Jeg ved godt dette findes med kabler, men hvis man nu gerne ville undgå skidtet...?

Taaak.
Avatar billede freeman Nybegynder
22. juli 2003 - 13:37 #2
ALDI!, er svaret..

Jeg mener at det kostede omkring 400kr(399), men jeg er ikke helt sikker. Jeg må indrømme at jeg overvejer at købe et sæt. Der er ca. 12m hen til fjernsynet fra computeren når man køre ledningen igennem vægen... desværre er mit kabel kun 10m :(

Så det er helt sikkert smart hvis man har brug for det :)
Avatar billede freeman Nybegynder
22. juli 2003 - 13:37 #3
Svar
Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
22. juli 2003 - 14:41 #4
ledning? aldi?

har du et link til dette?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 14:45 #5
nu har jeg pløjet hele aldi's hjemmeside igennem og har ikke fundet hverken tv/pc udstyr overhovedet:
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 14:46 #6
freeman: det skulle vel aldrig blot have været en spot-vare som butikker ofte køre med? det er som regel begrænsede partier..
Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
22. juli 2003 - 14:49 #7
ja det tror jeg er tilfældet
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
22. juli 2003 - 14:49 #8
Min lokale Kvickly har dem :-)

Jeg bruger selv trådløs til at overføre til fjernsynet... - Jeg vil kun påpege en skidt ting; Når jeg bruger bluetooth, så forstyrrer det signalet til tv'et, da de ligger i samme frekvens-område :-)
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
22. juli 2003 - 14:55 #9
jeg vil anbefale dig at undersøge det grundigt inden du vælger dit udstyr. der er ikke noget så irriterende som at købe noget dyrt grej for så at finde ud af at signalet forstyrres af mobiltelefoner/bluetooth/trådløse telefoner osv. osv. prøv et at kontakte TDC som jeg linkede til øverst og hør dem ad og gå så videre derfra :)
Avatar billede mobilsenderen Nybegynder
22. juli 2003 - 15:07 #10
Hmmm... ja vores kvickly har også noget video/audio overførsel men deres er til situationer hvor tv'et og videoen ikke står ved siden af hinanden. Det er bruger heller ikke p-hona stik (s-video) til billedeoverførslen.
Avatar billede d-avid Nybegynder
22. juli 2003 - 21:04 #11
Man købe et sender/modtager sæt hos elgiganten.dk under TV udstyr/TV tilbehør.

Husk også at andre kan se med når du sender trådløst, hvis de også har sådan et sende/modtager sæt.
Avatar billede freeman Nybegynder
23. juli 2003 - 00:46 #12
Jeg er ikke sikker på at de har det der hvor du bor, men jeg var lige over i vores lokale ALDI i Dronninglund, og det var der stadig.

Jeg har naturligvis også selv været inde på ALDI.dk, men der var jo ikke noget.. så jo, det er spotvare, men prøv da alligevel hvis du vil have det billigt...  forøvrigt, så var det medion..