Avatar billede bruno Nybegynder
22. juli 2003 - 12:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fjern ur på bundlinjen

Er der nogen ved hvordan man fjerner uret nederst i højre hjørne. Jeg kører nogle programmer hvor der ikke må ændres på datoen. Det er en pc hvor flere har adgang til den og jeg har flere gange oplevet at de piller ved datoen.
Jeg kører win98 ME og disse programmer vil kun køre under dette styresystem.
Avatar billede jpvj Nybegynder
22. juli 2003 - 12:36 #1
I XP kan du højreklikke på taskbaren og vælge egenskaber. Fjern markeringen i "Vis ur" her...

Ved ikke om det er det samme i 98
Avatar billede kenp Novice
22. juli 2003 - 12:36 #2
jpvj -> den dur ikke i win98/me
Avatar billede kenp Novice
22. juli 2003 - 12:37 #3
hov jo den gør jpvj *GG* sorry
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
22. juli 2003 - 12:37 #4
Dette virker i WinXP - måske også i 98:

For at slå visning af uret fra nede i proceslinjen, skal du gøre følgende:

Start din Registreringsdatabase editor (regedit.exe).
Find nøglen HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer for at slå fra visning af uret for den enkelte bruger og nøglen HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer for at slå fra visning af uret for alle brugere.
I Rediger menuen vælger du Ny, DWORD værdi.
Sæt værdiens navn til HideClock og tryk Enter.
Dobbeltklik den nye værdi og sæt værdidata til 1 og klik OK.
Luk editoren.
Log af eller genstart din computer for at ændringerne skal slå igennem.
Avatar billede bruno Nybegynder
22. juli 2003 - 13:09 #5
Du har ret Jpvj. Det virker også under Win98/me.
Tak for hurtig hjælp