Avatar billede noctu Nybegynder
22. juli 2003 - 01:04 Der er 9 kommentarer

Kan ikke installere Win Xp

Hej!
Jeg har problemer med at få installeret windows xp, den når til hvor man kan vælge "install xp" eller "repair". Så kan den ikke komme videre.
Bios genkender harddisken, men i dos er der hverken C: eller D:
Harddisken er formateret, og virker hvis jeg sætter den i en anden pc.

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede ssundsdal Nybegynder
22. juli 2003 - 03:58 #1
Måske hardware fejl ?
- havde en tidligere AMD 500 Mhz Den kunne ikke få installeret Win xp, og viste sig at det skyldes min hardware.
Men kunne sagtens få langt fx win Me og win 98 ind.
Avatar billede cutai Nybegynder
22. juli 2003 - 04:06 #2
Kører disken NTFS? så kan den ikke ses fra dos, blindt skud for xp skulle være ligeglad
Avatar billede resten Nybegynder
22. juli 2003 - 08:36 #3
Nu trykker du på tasten enter ikke ?
Avatar billede malnor Nybegynder
22. juli 2003 - 08:39 #4
jeg ville prøve at bruge en nye boot disk fra f.eks win98se og prøve at formatere igen. og derefter prøve at installere igen
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 10:01 #5
Hvad sker der, når den når til dette sted?
Går den blot i stå, eller kommer der en meddelelse?
Avatar billede nmh Nybegynder
22. juli 2003 - 10:07 #6
Hvor stor er harddisken? Hvor gammel er din maskine?
Prøv at lave en primær aktiv partition på kun f.eks. 15 GB ved at bruge fdisk. Evt kan du gøre det på den anden maskine.
Formater denne partition.
Du bør kunne se en sådan fra dos (bootdiskette til win98).
Avatar billede noctu Nybegynder
22. juli 2003 - 11:34 #7
- Tror ikke det er en hardwarefejl, er sikker på alle dele er iorden.Det er altsammen dele fra min gamle pc der virkede perfekt.Mht. win98/Me, vil jeg gerne beholde WinXP da jeg har 2 pc´er der skal bruge samme netværk.Lidt nemmere når de skal dele internet osv.

-Disken kører NTFS, men den burde da stadigvæk kunne gennemfører XP installatioen ikke!?

-Jo, jeg trykker enter !

-Har prøvet med en ny bootdisk, kan stadidvæk ikke se hverken C: eller D: og kan heller ikke formatere/installere.Disken er blevet formateret i WinXP på min nye pc.

-Når den når til begyndelsen af installationen, går den bare i stå, kan intet andet gøre end at reboote.

-Harddisken er 37GB, AMD thunderbird 1333MHZ, abit KT7A, så cirka et par år gammel.Prøver det med aktiv partition, og skriver tilbage!

Tak for hjælpen allesammen indtil videre !!
Avatar billede cutai Nybegynder
23. juli 2003 - 02:17 #8
hvis du booter fra en diskette kan maskinen ikke se drev der kører NFTS, boot itedet fra xp-cd'en så kører det
Avatar billede lars_hoeberg Praktikant
27. juni 2004 - 00:20 #9
Har du prøvet at køre en win 98 startdiskette og køre en fdisk?