Avatar billede faun Nybegynder
21. juli 2003 - 17:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows viser 16 eller 32mb ram på et 128mb grafikkort!?

Jeg har lige fået et problem, som består i at windows ikke vil genkende mere end 16 eller 32mb RAM på mit grafikkort, et MSI TI4200 med 128mb DDR-RAM. Problemet opstod efter en genstart hvor jeg lige havde ændret systemcachen til at være brugerdefineret -  jeg havde givet windows 700mb mere swap plads :P

Da jeg genstartede fik jeg så den fejl at når jeg gik ind i avancerede egenskaber for skærmindstillingerne og kiggede på kortet, skrev windows at der kun var 16mb ram på kortet - eller 32mb hvis windows havde det lidt bedre efter en genstart!!

Efter at have geninstalleret grafikkortdriveren, havde den stadig det samme problem... Jeg har prøvet både med windows' standard drivere, Nvidia's detonator 41 og 44 drivere - ligemeget hjælper det!?

Hvad dælen har windåsen gang i???
Avatar billede cp1 Nybegynder
22. juli 2003 - 00:57 #1
her er et lille program (freeware)http://rudz.frac.dk/files/nfr_071.exe
nvidia file remover det ka chekke om der er levn tilbage efter en afinstalation af grafik drivere.
her er et par links der foklare det
http://www.softnews.ro/public/cat/12/1/12-1-28.shtml
http://download.guru3d.com/pafiledb.php?action=file&id=582
Avatar billede faun Nybegynder
23. juli 2003 - 22:21 #2
Det virkede så ikke.... Jeg afinstallerede nvidia driverne, genstartede, og kørte nfr. Herefter genstartede jeg og installerede nvidia 41 detonator driverne...

Jeg skal nok tilføje at der under opstart af ikke er problemer, gfx bios'en viser 128mb ram...

Så flere forslag modtages gerne!

*Sparker til windows xp*
Avatar billede cerb Nybegynder
03. august 2003 - 15:34 #3
damn håbede der var kommet en løsning, sidder selv med det samme problem lige nu
Avatar billede faun Nybegynder
04. august 2003 - 10:24 #4
Min løsning blev til følgende:

Geninstallér Windows!! :(
Avatar billede cerb Nybegynder
05. august 2003 - 17:30 #5
hehe jeg fjernede dx9b og nogle forskellige programmer, siden da har der ikke været nogen probs ;D