Avatar billede ewaldo Nybegynder
21. juli 2003 - 10:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Takeownership på netwærksshare

Hvordan tager jeg ownership på et nerbærksshare vha. en UNC path?

Eks. \\server\share\personal

Jeg har indtil nu forsøgt med: Subinacl, WMI, XCACLS, hvoraf alt fungerer fint lokalt på maskinen, men så snart der er tale om en netværkssti, synes det ikke muligt.

Jeg er opmærksom på at det umiddelbart ikke er muligt at "tildele" ownership, men kun at "tage".

Herudover vil jeg nævne, at det IKKE er rettighedsmæssigt, mit problem ligger, brugeren der kører scriptet er medlem af "Domain Admins" og har derfor priviliges til at tage ownership af folderen.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juli 2003 - 10:15 #1
Det tror jeg ikke du kan. Et share har ikke en ejer. Det er kun en folder der har det.

JP
Avatar billede ewaldo Nybegynder
21. juli 2003 - 10:18 #2
Ok jeg beklager den misvisende tittel.

Som jeg skrev i eksemplet er der tale om en subfolder til sharet.
Eks. \\server\share\personal - altså hvad der ville svare til 'personal'

Helt konkret drejer det sig om brugeres personlige foldere, hvor de kun selv er owners...
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juli 2003 - 17:07 #3
Det mener jeg stadig ikke du kan gøre vha en UNC sti...
Avatar billede raz0 Nybegynder
21. juli 2003 - 17:15 #4
For at kunne lave gode designs kræver det man er ret kreativ. Man starter med en ide. Så tegner man måske først en hurtig skitse i hånden. Bagefter kan man tegne siden lidt groft op i en billedmanipuleringsprogram. Derefter tegner man siden helt som man vil have den, og til sidst er det bare at klippe og klistre ind i HTML.

Den første side er meget flot, men personligt bryder jeg mig ikke om den slags sider. De er enormt tunge og tager lang tid at hente. Efter min mening skal en side være let og overskuelig og skal helst ikke tage mere end 1 til 2 sekunder at hente.
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juli 2003 - 17:16 #5
raz0> Du har vist kommenteret et forkert spm. eller også er databasen på E fucked (igen!).
Avatar billede raz0 Nybegynder
21. juli 2003 - 17:17 #6
DOOOH! forkert sted jeg skrev :P Ignorer mig bare.
Avatar billede raz0 Nybegynder
21. juli 2003 - 17:17 #7
jpvj >> Jep, det har jeg. ;) Det er ikke sådan når man har flere tabs åben.
Avatar billede ewaldo Nybegynder
22. juli 2003 - 16:15 #8
jpvj, Ja desværre ser det ud til at være tilfældet, ganske som jeg frygtede.

Tror jeg har fundet en C kodet app, der kan løse mit problem.