Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 02:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

trial sw firewall til Win 2000 server

Jeg skal bruge en nem firewall til en 2000 server....
Serveren er til skolebrug og vil blive formateret jævnligt men jeg har 2 andre computere på netværket som jeg ikke så gerne vil have hackere ind til.

Så det jeg skal bruge/ønsker er et navn/link til en trial firewall
Avatar billede lgj Nybegynder
21. juli 2003 - 03:02 #1
Hvis de 2 computere på netværket er så vigtige, kan du ikke klare dig med noget trial software.
Hvem og hvorfor bliver den server reformateret jævnligt?

En løsning til at beskytte dit net er at opsætte en linux FW, den er gratis, græverikke mange resourcer(gl. maskine).
Se mere på
www.linuxbog.dk
www.gnuskole.dk
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 03:14 #2
det er pga studier at jeg formaterer.....

Jeg skal om 3-5 uger igang med linux-studier men har ikke tid nu desværre
Avatar billede boris Mester
21. juli 2003 - 07:03 #3
Er din løsning ikke bare en router?
Avatar billede boris Mester
21. juli 2003 - 07:07 #4
Hvis du siger en "nem firewall", så taler du også om en begrænset sikkerhed i forhold til hackere?
Men du kan enten bare bruge en router, som åbner for port 80 til din servers IP eller bruge lidt flere penge og få en med firewall i.
Og så skille serveren mest muligt fra de to andre ved ikke at lade dem være på samme domæne og ved ikke at dele filer.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 12:19 #5
tak for tippet boris...
Jeg er CCNA certificeret, så jeg har overvejet det, men ønsker en sw firewall
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
21. juli 2003 - 16:42 #6
så fandt jeg det selv http://kandu.dk/dk/spg/19120 takker for "forsøget"
Avatar billede kwalbom Nybegynder
25. juli 2003 - 10:52 #7
Vi bruger IKKE en sofware firewall. Vi bruger en Sonicwall boks. Utrolig nem at sætte op køre altid, og den kan filtre din trafik. Vi stod mellem valget SW firewall er en HW firewall og prismæssigt er en Sonicwall et utroligt godt alternativ. Du styrer det hele via din browser.
Avatar billede daffydk Nybegynder
25. juli 2003 - 23:18 #8
Brug Linux server!!!
kommer jo osse lidt an på hvilken Udbyder det er igennem
hvis det er gennem Sektornet såååå er skal du bar be om et P eller A . ben
så behøves du ikke firewall
men ellers BRUG linux den har firewall i sig som du selv kan rette til