Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 17:23 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

msn og webcam

Kære Eksperter

Jeg har et problem som jeg håber der er en der kan hjælpe mig med.

Efter jeg har opgraderet til XP kan jeg ikke få MSN til at fange mit webcam. I Live Suite går det uden problemer, men når jeg forsøger at starte cameraet fra MSN kommer den bare og siger at der ike er et kamera tilsluttet. Mit kamera er et Terratec USB cam.

Jeg har hentet en driver fra Terratec's hjemmeside.

Hvad kan der være galt????
Claus
Avatar billede human Nybegynder
19. juli 2003 - 17:25 #1
Synes du skal begynde at lukke nogle at dine spg. Ellers er det ikke sikkert der er nogle der vil hjælpe dig ved fremtidige spørgsmål.
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 17:27 #2
Enig!!
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 17:28 #3
http://www.eksperten.dk/spm/328868

Du kan måske få hjælp her
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 17:34 #4
Burde nok ikke ha hjulpet før man så denne bruger var seriøs :-)
Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 18:43 #5
Jeg er ked af hvis jeg har lavet noget forkert i forbindelse med tidligere indlæg. Så vidt jeg kan se var der kun tre spørgsmål hvor der var givet svar som ikke er afsluttede. Det er gjort nu og jeg skal beklage at det ikke er sket tidligere.
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 18:48 #6
Kanon du :-)

Herligt du giver lyd.

fik du svar nok her?
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 18:50 #7
http://www.eksperten.dk/spm/354082

Hvorfor får jeg så ikke point her????
Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 18:52 #8
Jaaaa - Øhhhh jeg ved ikke rigtigt. Problemet er at jeg slet ikke kan få forbindelse til webcamet - altså ikke at det ikke kan sende billeder "ud gennem" MSN, men at MSN slet ikke kan filde cameraet. Kan det have noget med portindstillingen at gøre?
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 18:55 #9
Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 18:58 #10
Nu er jeg helt forviret, når jeg går ind i guiden for video i MSN gan guiden godt finde kameraet og lave en fin test, men hvis jeg forsøger mig med indstillinger for webcam står der at MSN ikke kunne finde et kamera!!!???
Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 19:00 #11
Sorry, min fejl. Det gik vist lidt hurtigt med at rette op på min fadæse.  Hvis jeg nu giver dig dobbelt her er det så ok?
Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 19:02 #12
Det skal siges at jeg ingen router har!!
Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 19:11 #13
Er du der lrd?
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 19:26 #14
Hmm... åben de rigtige porte som MSN kræver og det virker ganske fint :)
Har selv løst problemer med stemmesamtaler som også indebære webcam.

Kig eventuelt i det spørgsmål jeg selv oprettede. Der er link til microsofts sider hvor der står hvilke porte du skal åbne for at få forskellige ting til at virke.

http://www.eksperten.dk/spm/304545

Lånt af cybermann
Avatar billede chc Nybegynder
19. juli 2003 - 19:35 #15
Jeg vil prøve at se på det, men for at gentage mig selv så er det ikke forbindelsen men adgang til webcamet det kniber med. Vil portproblemet også løse det?
Avatar billede lrd Nybegynder
19. juli 2003 - 19:38 #16
Kender ikke systemet men det skal vel gennem en port så den skal vel åbnes!?
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 14:07 #17
blev du klogere??
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 17:51 #18
Har været ved stranden hele dagen, men vil se på det i aften - er du online da lrd?
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 18:11 #19
Regner jeg med min ven! :-)
Håber du har haft en god dag på stranden!
Avatar billede matz Nybegynder
20. juli 2003 - 19:00 #20
chc >>> Hvilken version af msn har du ?
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 19:22 #21
6.0 (6.0.0602)
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 19:31 #22
Lige en lille detalje til - i går havde jeg kontakt med en via lyddelen af msn og det fungerede meget fint. Ingen problemer med hverken at sende eller modtage lyd!!!???
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 19:32 #23
prøvede du at geninstallere programmet??
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 19:32 #24
Ville være pænt af dig at lukke dine gamle spørgsmål :-)
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 19:44 #25
Hvis du mener msn så er svaret nej, jeg har ikke prøvet at geninstallere det!

Lukke gamle spørgsmål - hvordan hvis der intet svar er. Skal jeg selv sende et svar og så give mig selv point?
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 19:46 #26
Ja det var da en måde at gøre det på!

du kunne oz bede dem der har forsøgt at hjælpe dig smide et svar. Du har et der er fra 2002 så mon der kommer svar der i :-)

Prøv at afinstallere programmet g installere det igen så
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 19:57 #27
Så skulle det med de åbne spørgsmål være klaret - tak for hintet :=)

Prøver lige at geninstallere msn og vender så tilbage!
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 20:02 #28
kanon
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 20:29 #29
Jeg tror jeg er kommet problemet et skridt nærmere.
Det viser sig at Messenger 4,7 er en integreret del af Explorer 6,0 til XP! Hvis jeg forsøger at upgradere installeres der bare yderligere en messenger i version 6.0. Problemet er at den gamle (altså den der er i Explorer) stadig er der og det er sikkert den der blokere for kameraet. Webcamet virker nem i 4.7 versionen godt nok kunne den anden ende kun se mig som et stillbillede!

Hvordan deaktivere jeg den version som hænger sammen med Explorer eller alternativt upgradere den?
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 20:31 #30
kan dette ikke gøres via tilføj/fjern??

Hent evt regclener via www.download.com. Men ved ikke om det er rette vej at gøre det
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 20:33 #31
Nej det kan det ikke da Messinger er en integreret del af Explorer. Jeg har forsøgt at afinstallere via tilføj/fjern, men det er kun den nye (6.0) der bliver fjernet. 4.7 er der endnu via Explorer!

Den her er nok svær hva ;=)
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 20:34 #32
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 20:35 #33
Er ved at få krampe af at søge for dig *GG*

Elsker problemer så pyt med det. Elsker at knække disse problemer
Avatar billede lrd Nybegynder
20. juli 2003 - 20:35 #34
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 21:14 #35
Har nu været inde og gøre ALT hvad der er beskrevet, incl. rettet den der .inf fil afinstalleret alt hvad der hedder msn og messenger, men men men messenger er STADIG en del af min explorer!!!

Når jeg åbner tilføj/fjern er der ikke mere der hedder messenger eller msn - i hvert fald ikke der er aktivt, men jeg fyntes nu heller ikke der kom flere muligheder til syne efter jeg havde rettet .inf filen - og ja jeg har genstartet!!
Avatar billede chc Nybegynder
20. juli 2003 - 23:00 #36
Hvaa lrd - er du løbet sur i det eller hva ;=)

Jeg kan fint få webcammet til at køre i 4.7, men det hakker helt vildt. Det er et Terratec usb og er ikke mere end et halvt år gammelt. Jeg har hentet den seneste driver på terratecks hjemmeside. Et bud på hvad der er galt? Det skal siges at det kørte fint på min gamle win98 platform!
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juli 2003 - 07:41 #37
Finder lige noget der helt fjerner din Msn!
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juli 2003 - 07:50 #38
MSN messenger:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Will remove the msn messenger from XP

Derefter hvis Outlook starter mega langsomt op:
For some users when they remove windows messenger or just disable it from starting up automatically they experience a great slow down when launching Outlook express. Users who experience such a slow down will find a error in the system error log saying The server {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} did not register with DCOM within the required timeout. The solution this problem is quite simple. Just Open up regedit and search for the string {FB7199AB-79BF-11D2-8D94-0000F875C541} and modify the keys InProc32 and LocalServer32 default key to a empty string. After a reboot, Outlook will start up as fast as possible.

Skriv denne i kør!  RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove  og tryk enter
Avatar billede chc Nybegynder
21. juli 2003 - 11:22 #39
Hurrraaa nu virker der s..
Dog vokser træerne ikke ind i himlen. Når jeg forsøger at instille camet i msn køre det kanon langsomt og der er ingen mulighed for at lave indstillinger. Når jeg kører guiden hakker det helt vildt. Har du et bud på en årsag?

Ps. har fordoblet pointantallet i dette spørgsmål da det jo udvikler sig noget ;=)
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juli 2003 - 13:42 #40
så siger jeg tillykke og tak for point :-)
Avatar billede lrd Nybegynder
21. juli 2003 - 13:42 #41
Hvis du da afslutter
Avatar billede theprofessor Nybegynder
21. juli 2003 - 13:47 #42
hvis du har windows XP kigge på "power toys" pakken og den sidste service pack opgradering. Der kommer snart en ny udgave af MSN explorer også...
Avatar billede msummer Nybegynder
07. september 2003 - 12:01 #43
Har du fundet en lösning paa problemet med at kameraet körer kanon langsomt/hakker vildt?

Jeg har samme problem, og har väret igennem cirka samme process med erkendelse af en dobbelt messenger installation (4.7/6). Desvärre kan jeg ikke faa skovlen under problemet med langsom opdatering - som er saa langsom, at kameraet er ubrugeligt i messenger.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
10. april 2004 - 16:43 #44
I msn: Tools > Audio/Video Tuning Wizard, og så vælg cam'et fra rullemenuen der kommer, når du trykker næste :)

Havde selv samme prob her: http://www.eksperten.dk/spm/486864