Avatar billede seitentaisai Nybegynder
18. juli 2003 - 16:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

need advise!

Jeg ville høre råd fra rutineret overclokere om mit system er iordent?

jeg kører med nf7-s samt 1700+ Unlocked 1700+. Super Extreme Stepping (kvalitetskode)
standard vcore er 1.5

rammene er OCZ PC3500 med kobber heat spreader - EL 256 mb. køling er de kører 2.7

chipset er på 1.7

North Q silent Ice

Max CPU Speed: AMD 2800+
Socket: Socket A
Power: 12V (1,2W)
mål: 70x70x77mm
Hastighed: 2600RPM
Støj: 22db
CFM: 22
Vægt: 350g

OcZ Ultra II (kølepasta)

jeg er noget usikker på om jeg har for meget kølepasta på.

jeg kører nu 10,5*200 altså 1700+@2100 mhz

jeg bruger hardware doctor den siger mit bundkort er 32 grader og cpu 54 grader. med burn wizrd fra SiSoftware Sandra stiger borad med 2-3 grader cpuen stiger 4-5 grader.

er det normalt den skal være på de grader ved den clok og løling? eller er det mig der har lagt for meget paste på :P. jeg har brugt lånekort fra blibioteket :D. og smurt et noget tyndt lag på kernen. og cpukøleren sidder godt på (første gnag jeg monsterede et selv).

men når ejg vil højere op på 11*200 1700@2200 mhz gav jeg vcore til 1.575 rammene blev 2.7 men nåt jeg er idne i windows er det forskelligt hvornår den genstarter. jeg forsøgte med burn in igen og efter 6 gange genstartede den. nogen der om det skyldes at der er for lidt score elelr lignende eller hvad er der egn på at når det genstarteR?

hvad skal jeg forsøge at hæve? for jeg er bange for at give for meget. elelr skulle jeg forsøge at sætte mutiplier ned og så kun køre op med fsb?

og nogen der kender et virkeligt godt præcis hardware monitor der måler næsten alt der er vigtigt for en overcloker?
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
18. juli 2003 - 16:22 #1
den kører knippe stablit ved 10.5 *200! men den tager lagn tid at komem ind til windows når dne laoder og harddisken har jeg lgie formateret
Avatar billede lrd Nybegynder
18. juli 2003 - 16:29 #2
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
18. juli 2003 - 16:39 #3
jeg gider ikek at læse links af den karakter. ...!! biibb man hvor magne gange har jeg set at man bare svar med latterlige links?
Avatar billede seitentaisai Nybegynder
18. juli 2003 - 16:41 #4
jeg vil ikek rode rundt i alle de forums jeg kender dem alle spar mig for dme vil i tjen 200 så skriv besvar mine spørgsmpl tak...
Avatar billede lrd Nybegynder
18. juli 2003 - 16:41 #5
du må da meget undskylde!!

Smutter da bare fra tråden igen du
Tak for venligheden
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 17:00 #6
Det var da fandens til humør, der sker nok ikke noget ved at afvise høfligt.
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2003 - 17:57 #7
Ja, hjælpe har man jo ikke ligefrem lyst til.
Spørg på www.overclocking.dk - hvis ellers man kan få lov at ligge et link uden du farer op.....
Avatar billede human Nybegynder
18. juli 2003 - 19:42 #8
Din CPU temperatur ser utroligt god ud. Jeg sidder med en lille 1600+, og uden den er oc'et, er den 60 grader ved full load. Så din CPU's temperatur fejlen ikke noget.

Jeg har ikke noget præcist bud på hvordan du kan få den højere op. Jeg har lidt svært ved at finde rundt i det du skriver ;o).
Men jeg kan da komme med et bud på hvordan det er godt at overclocke den.
Start med at hæve din FSB så meget du kan (vi snakker 10.5 * 200), når den så begynder at blive ustabil, så hæver du din vcore lidt igen, for så at gå igang med at hæve din FSB indtil den bliver ustabil igen. Sådan forsætter du sådan set bare, indtil den ikke kan boote op mere, eller den crasher i windows.

Jeg kan se du skriver at den crasher i windows ved 11* 200. Hvorfor sætter du så ikke din FSB lidt ned?

// Human

Med overstående skal du finde ud af om din CPU kan køre hurtigst ved 11 * xxx eller ved 10.5 * xxx.
Det ermit bedste bud.

Det mest "normale", er den kører bedst ved 10.5 * xxx.

God fornøjelse med det!
Avatar billede human Nybegynder
19. juli 2003 - 01:07 #9
Takker for poing.