Avatar billede tumpez Nybegynder
18. juli 2003 - 04:24 Der er 8 kommentarer

Freebsd mail toaster!

Sidder og prøver at installere Matt's mail toaster ( http://matt.simerson.net/computing/mail/toaster/ ). Er dog stødt ind i optil flere problemer. Blandt andet er der nogen filer den ikke kan hente ned. Har prøvet at hente filen et andet sted og kørt det igen. Efterhånden har jeg kørt optil flere dele af scriptet en del gange. Overvejer om jeg skulle prøve, at geninstallere freebsd? (har endnu ikke lagt noget nyt ind) Eller om det egentlig kan være lige meget? Er der nogen der har haft held med FreeBSD 4.8 Mail Toaster Installation (v3.0)
??
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. juli 2003 - 11:05 #1
jep .. jeg har haft held hver gang .. men støder selvfølgelig altid på problemer .. :(
problemet mener jeg at han har lavet den for automatisk .. så det er svært at se hvor problemerne opstår nogen gange :( .. jeg kan bedre lide de gamle versioner.

hvor sidder du fast .. hvad virker ikke ..
kører du -stable
.. du skal feks kører programmet igen hvis du feks skulle opdatere fra 2.9 til 3.0 .. og selv det skaber lidt problemer men kan fixes ..
sidst fik jeg selv problemer .. efter jeg havde updated kom der ca et timeout på 1,5 min før den ville sende mail ... men dette var fordi jeg havde valgt at checke op imod alle blacklists der var at vælge mellem .. og nogen af dem var nede .. så nu har jeg fjernet dem
Avatar billede tumpez Nybegynder
18. juli 2003 - 13:43 #2
Er mere eller mindre kommet fuldt igennem installationen (tror jeg) og har kastet mig ud i configurationen. Dog er jeg næsten sikker på, at jeg har lavet næsten alle "certificates" forkert og at alt sikkert ikke er installeret korrekt.

Har også på fornemmelsen at den er lige lovlig automatiseret!

Under configurationen (step 2) får jeg skabt forbindelse til mysql ved at skrive: mysql -u vpopmail -h localhost, men den fejler når jeg tilføjer mail domains. Er desuden kommet til at tilføje nogen forkerte mail domains som jeg også lige skal have slettet :/

Tror at jeg vil starte helt forfra med en clean freebsd installation og prøve at være mere opmærksom på, hvad jeg indtaster af oplysninger (dog en del ting jeg ikke helt ved noget om). Det er første gang jeg sætter en mailserver op, og kender kun til få af delene som toasteren installere ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
18. juli 2003 - 15:18 #3
ok .. vend tilbage hvis der opstår problemer igen
Avatar billede tumpez Nybegynder
18. juli 2003 - 15:40 #4
Hmm.. Tænkte på om du er på MSN, ICQ eller Irc så jeg lige kunne høre dig om nogen ting? Ville være en stor hjælp hvis jeg lige kunne spørge dig om nogen ting løbende ... :p
Avatar billede tumpez Nybegynder
18. juli 2003 - 17:09 #5
Fandt dig på #bsd-dk @ Efnet, men kunne ikke lige få fat på dig :/ Har prøvet at installere det hele forfra nu, men støder nu ind i et helt nyt problem: apache_1.3.27.gz (eller hvad den nu hedder) er blevet opdateret til 1.3.28.gz . Har prøvet at hente den ned manuelt, men har ikke fået det til at virke. Desuden har jeg også prøve at ændre i toasteren, så den henter den anden fil (lykkdes dog ikke). Er nu i gang med at installere Apache2, hvilket jeg egentlig ikke er meget for...

Håber du har tid til lige at give mig en hånd ...
Avatar billede simonvalter Praktikant
01. august 2003 - 08:45 #6
er du kommet videre ?
Avatar billede dank Nybegynder
24. august 2003 - 21:14 #7
jeg har lige afrøvet toasteren.. og jeg må sige, at det var aldrig lykkedes medmindre jeg havde en del erfaring med vpopmail/qmail o.s.v. i forvejen..

Så er det til gengæld er rigtigt godt værktøj til at automatisere trivielle opgaver..

Men... Hvad er problemet?
Avatar billede emballage Nybegynder
30. oktober 2003 - 00:20 #8