Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 20:02 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Tv-Out - Intet billed

Hej alle
Nu hjælper jeg virkelig i kan hjælpe mig her.
Har lige købt mig en ledning som skulle kunne gøre så´en at jeg kunne få pc på mit tv, men da jeg kommer finder jeg ud af mit geforce 2 mx har 6 pin og ledningen kun har 4, så køber jeg en lille stump ledning som afhjælp dette problem.
Mit egentlige problem er at jeg ikke kan se pc på mit tv, jeg har prøver at pille lidt, men af egne erfaringer vil jeg ikke pille for meget.
En der evt. kan guide mig lidt igennem, så ville du blive min nye bedste ven :D

Her kommer lidt specs:
TV: Dantax, ledning sat gennem scart stik bagpå, som har virket med dvd afspiller
Gfx kort: Geforce 2 mx 400 (der er tv out på)

alle stikkene passer, jeg har prøvet at gå dem efter, og mærke om de sidder ordenligt fast, dette gjorde de.
Håber jeg har forklaret det godt nok og du ved hvad jeg mener, ellers må du bare fyre dit spørgsmål af :D

På forhånd tak
Avatar billede woopes Nybegynder
17. juli 2003 - 20:15 #1
Et tv-out stik ligner et PS2 stik ret meget, udover at der mangler et par pins. Men altså der er ikke så meget at tage fejl af hvis man har det rigtige kabel, og i et tv-out stik er der 5-pins, 4 små, og 1 bred.
Avatar billede rummanden Nybegynder
17. juli 2003 - 20:16 #2
Stil fjerneren på AV eller hvad den nu hedder, den du ser DVD på :o)
Højre musclick på skrivebordet, ->egenskaber ->instillinger -> avanceret ...
Her skal være en fane der hedder "GeForce2 MX400" -> nView -> Registrer skærme !
Så skulle den finde ud af der sidder noget på dit TV-Out :o)
/Rummanden
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 21:09 #3
Dette hjælper ikke, den kommer frem med et timeglas cursor et øjeblik... men det ændre ingenting
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 21:14 #4
Sorry... nu kan jeg vælge tv som out put et eller andet, men den går ikke over på tv... er det noget med at man skal slukke sin skærm eller hvad ?
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 21:28 #5
det kan nogle gange hjælpe at slukke din skærm ;) men prøv i stedet at sætte et fluben der hovr der står KLON skærm så skulle det komme over på dit TV
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 21:40 #6
der står ikke klon nogle steder nu, har set der gjorde men, den er væk nu... når jeg genstarter kan jeg se min AV kanal reagere, men den forblir stort. Min comp skærm derimod kan starte op i 640*400 eller hvad den hedder nu...
Er det nogle gode tegn eller dårlige :D?
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 21:45 #7
positivt ;)

prøv at kigge her

www.runehansen.dk/E/tvoutoverlay.html
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 21:57 #8
erm... kan ikke bruge den guide, da nview er forsvundet og er erstattet af "Valg af enhed" og der er ingen af de ting i guide jeg kan se i de menuer jeg har :{
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 21:59 #9
hvilken driver bruger du! prøv at hente den nyeste driver!

når du ahr stående valg af enhed, så kan du kun skifte mellem billed på din computer eller på fjernsynet!

men hent den nyeste driver på www.nvidia.com
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 22:00 #10
har lige hentet den nyeste... Version: 44.03
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 22:10 #11
intet af hvad jeg gør, gør at billed skifter til tv...
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 22:14 #12
Det lyder mystisk! men jeg troede at du havde fået det til at virke siden du har accepteret rummanden´s svar!

hvis ikke må du jo lige bede om at få point retur fra ham!

Du har indtalleret den nyeste driver! og du har sat din fjernsyn og din alm. skærm til når du starter computeren op!
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 22:18 #13
er ny her på eksperten, så skulle lige se hvad det er... Rummand, hvis du læser dette, må du meget gerne være sød til returere pointene...
Den nyeste driver er installeret, stikkene er sat til i computeren og i scart stikket på tv´et...
Jeg kan også vælge mellem tv og computer skærm, men der kommer intet over på tv´et når jeg trykker det derover. Jeg har også prøvet at genstarte, og det hjalp ikke andet, end at min computer startede op i 640*400 lige nu er det lige som der er 2 skærme i en, nemlig computer skærmen.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. juli 2003 - 22:37 #14
Rummanden>>Du skal give de point tilbage, og så skal du vænne dig af med at lægge svar, læg kommenterer istedetfor.
Du får et par dage til det, ellers kommer der en anmeldelse.
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 22:38 #15
det kan jo tænkes at dit fjernsyn ikke understøtter det!

kan du ændre på output format så sæt det til Pal-b eller Pal-g
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 22:40 #16
Det er temlig nyt, ikke mere end 2 år...
Kan ændre til Pal-G... skal jeg gøre dette, og genstarte, har snakket med en anden, som sagde man skulle genstarte for at tv´et "forstod" det
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 22:45 #17
du kan prøve (2 år er gammelt i grafikkort forstand ;) men ganske ok stadigvæk. prøv at sætte den til pal-g og så genstart bagefter

hvis det ikke hjælper så prøv at hente tvtool for hvis det virker så skal vi bare have finpudset dine indstillinger ellers må der være en fejl et eller andet sted!
www.tvtool.de
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 22:45 #18
AV teksten på fjernsynet (det lille mærke der viser hvad kanal man er på) rykker sig helt op i hjørnet når min comp er tændt... det må da være et godt tegn :D
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 22:47 #19
ja det er det ;) prøv at se her også
http://www.eksperten.dk/spm/336549
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 22:48 #20
har installeret tvtool, men der er 15 min trial på og den er overskredet...
tv´et er højst 2 år, grafik kortet er omkring 2 år også, men det understøtter jo stadig tv out... prøver pal-g og genstarter, skal jeg så ind og sætte skærmen til tv´et før jeg genstarter ???
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 22:52 #21
Det skal ihvertfald sidde til inden du starter computeren op!
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 22:54 #22
den på denne side er gratis
http://www.tv-tool.de/
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:00 #23
glem lige det sidste link jeg lagde det er vist skrup forkert!!!
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:00 #24
erm... synes nu mest der er gay porn der på :DD
AV kanalen reagere ved reboot, den forbliver dog sort...
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:08 #25
og du kan heller ikke høre lyd derover på fjernsynet!
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:08 #26
du har ikke msn eller noget andet, så kan vi evt. finde ud af noget med fjernkontrol eller noget
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:09 #27
nej, ikke lyd fra tv´et, kunne lige da jeg startede det første gang, der kunne jeg høre opstart teksten (en dame der siger at det hele funker) men ellers ikke noget
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:11 #28
jeg har ikke msn men du kan hente www.radmin.com der kan du hente remote administrator der igennem kan jeg fjernstyre din pc og se hvad som går galt! men du køre XP men du kan sende den manuelt via mail til mig på ken@danborg-noergaard.net (husk også at sende koden)

og til alle som nu vil brokke sig så skal jeg nok lægge et svar herinde hvis vi finder en løsning
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:12 #29
men jeg tvivler på at vi kan få fjernsupport til at virke med XP´s eget! (det plejer ikke at virker igennem min forbindelse) men det ved jeg radmin gør.
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:18 #30
Jeg har stofanet og sidder på gennem en switch kan dette ikke blokre det hele ?
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:20 #31
Har sendt ip og passw. til din mail nu
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:22 #32
nej der er ikke blokere på din! det er som regl mit system som blokere for det !

nu prøver jeg men har du ikke glemt at genstart og så starte remote administrator !
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:23 #33
har genstartet efter installation, og har startet Remote administrator server
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:26 #34
så prøver jeg!

stop lige din firewall den kommer jegikke igennem
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:26 #35
ups, ved jeg ikke om jeg kan... 2sek
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:34 #36
har du fået den deaktiveret! (og er du sikker på du sendte den rigtige IP)
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:37 #37
har sat den til at tillade al indgående trafik, men som sagt tror jeg det er fordi der er en switch indblandet i mit netværk, bruger lige at gå på direkte, giv mig 2 min. Tror mere det er den der driller, end firewallen
Avatar billede krelledk Nybegynder
17. juli 2003 - 23:41 #38
det er på port 4899
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 23:42 #39
ja det er default port! så den køre den på!

men det lyder mystisk
Avatar billede krelledk Nybegynder
18. juli 2003 - 01:05 #40
Det er et composite stik der sidder i sidste ende til computeren har jeg lige fundet ud af
Avatar billede krelledk Nybegynder
18. juli 2003 - 01:08 #41
og det var så forkert... det understøtter bare composite også... så det er s vhs stik jeg har i nu... Er det ikke noget alle gfx kort med tv out understøtter ??? Jeg har forresten set at min dvd afspiller understøtter svhs, er der nogen måde man kan "h4xe" pc billedet igennem dvd´en og ind på tv skærmen ???
Avatar billede rummanden Nybegynder
18. juli 2003 - 01:42 #42
krelledk du kan hente dine points her http://www.eksperten.dk/spm/377316
/Rummanden
Avatar billede kenp Novice
18. juli 2003 - 16:18 #43
jeg ved ikke om man kan køre det igennem din DVD sådanne noget har jeg aldrig prøvet men der må du prøve dig frem!

nej det er ikke alle GFX kort som sender signal ud i S-vhs og understøtter composit! nogle gange skal man have et ekstra stik på for at få det til at køre. Men så er der igen nogle fjernsyn som bare ikke vil være med.
i dette spørgsmål måtte der købes et lille ekstra stik for at få det til at virke! http://www.eksperten.dk/spm/336549