Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 14:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ændringer lokalt?

når man f.eks. ændrer sin normale kontortid under
værktøjer - indstillinger -> kalender -> ledig tid i Lotus Notes 5.0.11, skal man så ændre det på alle maskinerne lokalt, eller kan man nøjes med at kopiere en fil over fra mailserveren hvis man har lavet ændringen der?
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
17. juli 2003 - 14:51 #1
Disse kontortid indstillinger gemmes på et såkaldt "profile document" som er en slags usynligt dokument i mail databasen.
Dette profile dokument er knyttet til brugeren på den måde at bruger A ikke kan få fat i bruger B's profile dokument i samme database.
Derfor er svaret på dit spørgsmål:
Nej du skal desværre rette disse kontortider på nogen nem måde. Du skal åbne hver mail database, ikke nødvendigvis lokalt, men logget ind med hver enkelt brugers id-fil og så rette som du er vant til.
Avatar billede Slettet bruger
17. juli 2003 - 15:05 #2
ja, det regnede jeg også med, jeg skulle bare lige have det bekræftet inden jeg gjorde noget!
tak for svaret...
Avatar billede zoomtek Nybegynder
09. august 2003 - 20:26 #3
Du kan lave et LotusScript - lægge det i postopen-eventen på Mail-templaten og herfra gennemtvinge opdatering af kontortid automatisk for alle brugere, efterhånden som de åbner deres mail.
PostOpen eventen kan også bruges til meget andet. F.eks. at gennemtvinge ændringer på klienten, som normalt kun kan laves med setup-profiler eller i R6 med Policies.
Skriv tilbage, hvis du vil vide mere om hvordan dette script kan laves
Søren..
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 07:44 #4
er lige vendt tilbage fra ferie, derfor det sene svar...

det lyder spændende det du foreslår - jeg kender ingenting til LotusScript, så du må da meget gerne give mig et kode-eks - f.eks. på det med kontortiderne.