Avatar billede mrslot Nybegynder
17. juli 2003 - 13:38 Der er 16 kommentarer

Hurtigere opstart

Jeg køre windows 2000 professional - opstarten tager pokkers lang tid - hvordan kan jeg gøre denne opstart hurtigere - endvidere hvordan fjerner jeg boksen hvor jeg bliver spurgt om adgangskode i opstarten (kan man fjerne det i ved dos-promt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2003 - 13:40 #1
vedr: adgangs kode
kontrolpanel -> brugere -> fjern fluebenet ved at bruger skal indtaste brugernavn og PW
Avatar billede mrslot Nybegynder
17. juli 2003 - 13:41 #2
okay - men boksen vises stadig når du starter op - godt nok skal du ikke trykke ok - men kan boksen ikke fjernes helt?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2003 - 13:42 #3
nope
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2003 - 13:42 #4
den vil lige poppe op i 1sec, men det er det
Avatar billede mrslot Nybegynder
17. juli 2003 - 13:43 #5
ved du hvordan jeg kan få opstarten til at gå hurtigere?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2003 - 13:45 #6
nope, ikke andet end mere Ram/hurtigere PC eller reinstall :(
Der ligger sikket nogle programmer der starter, som gør den langsom.

men det kan være andre ved hvordan du klare det med hastighed
Avatar billede mrslot Nybegynder
17. juli 2003 - 13:46 #7
okay
Avatar billede jfkj Nybegynder
17. juli 2003 - 13:47 #8
Nej! I det hele taget er 2000 lidt af en flop for MC. Brug i stedet xp pro eller 98 se. De koster ikke så meget i dag.
Avatar billede jfkj Nybegynder
17. juli 2003 - 13:49 #9
Hvis det går så langsomt, så "format c:" eller - tjek startmappen for unødvendige prog.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. juli 2003 - 13:51 #10
mrslot => hvor meget Ram har du?

jfkj =>XP er et FLOP, W2K en succes -> men det er jo en smagssag ;o)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 13:59 #11
hvad opstart og nedlukning angår vil jeg helt klart sige xp er langt bedre end w2k...det er fakta fra min pc og andres og ikke baseret på smag, da jeg synes begge os'er er fine...toucé rkhdk :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
17. juli 2003 - 13:59 #12
stavefejl er gratis pga. varmen
Avatar billede thomasolsen Nybegynder
17. juli 2003 - 14:04 #13
prøv at kopier en msconfig fra en xp over på din 2000 og kør den, så kan du se om der er startet ekstra programmer op som ikke skal køre.
det skulle gerne give lidt ekstra.

thomas
Avatar billede itopia Nybegynder
17. juli 2003 - 14:18 #14
Kig i mappen "START" i startmenu træet, her er de programmer der starter op når du er logget ind i windows - prøv at fjerne alle disse genveje og se om det hjælper.

Start regedit og find nøglen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]

Jeg har følgende i min, men det er også en "arbejds PC" så nogle af dem må/kan jeg ikke slå fra...

"Synchronization Manager"="mobsync.exe /logon"
"OfficeScanNT Monitor"="\"C:\\OfficeScan NT\\pccntmon.exe\" -HideWindow"
"zBrowser Launcher"="C:\\Program Files\\Logitech\\iTouch\\iTouch.exe"
"EM_EXEC"="C:\\PROGRA~1\\Logitech\\MOUSEW~1\\SYSTEM\\EM_EXEC.EXE"
"LDM"="C:\\Program Files\\Desktop Messenger\\8876480\\Program\\backWeb-8876480.exe"
"CloneCDElbyCDFL"="\"C:\\Program Files\\Elaborate Bytes\\CloneCD\\ElbyCheck.exe\" /L ElbyCDFL"
"NeroCheck"=";C:\\WINDOWS\\system32\\NeroCheck.exe"

Ovenstående er dumpet vha. "export" funktionen i regedit.

Fidusen ved at teste om et program er nødvendigt er at indsætte et ; (semikolon) i starten af data value, ie. som under NeroCheck. Det forhindrer programmet i at starte.

Andre småtriks er at slette IE cache og defragmentere din boot disk.
Hvis du har mulighed for det så flyt cachen (Swapfilen/pagefilen) til et andet drev.

Hvis du har mindre en  192 MB ram vil det nok også hjælpe lidt at isætte lidt mere - jeg anbefaler normalt min. 256 til XP og W2k. (Absolut min. er 128 MB)

Hvis det er meget lang tid siden du sidst geninstallerede kan det også hjælpe at gøre det nu.

Håber du kan bruge mit svar

/iTopia
Avatar billede itopia Nybegynder
17. juli 2003 - 14:20 #15
Forøvrigt kan Antivirus programmer være sindsyg lang tid om at starte op, da de scanner alt muligt lige når det starter samt alle filer der efterfølgende indlæses - evt. slå automatisk start fra og lav så et kald i START folderen der starter AV-programmet, så kan du altid forhindre det i at starte ved at hold SHIFT nede mens windows er ved at starte op.

/iTopia
Avatar billede 2400nv Nybegynder
17. juli 2003 - 20:11 #16
Det meste er nævnt, men med msconfig kan du vælge, hvilke programmer som skal starte, når du starter din computer.

Ellers er flere ram måske løsningen, da hjælp på min maskine (jeg havde 128mb i maskinen og købte ekstra 512mb - det hjælp!!)

Du kan hente msconfig her:
http://www2.whidbey.com/djdenham/Msconfig.htm