Avatar billede moefelt Nybegynder
17. juli 2003 - 13:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Resize på window skal flytte <div>

Hey y'all

Se www.knasch.dk/test/ex2.html for nærmere info.

Jeg har et problem med at få flyttet div's indenfor vinduet når man resizer. His man f.eks. resizer indover div skal de flytte sig ligeledes så de hele tiden er indenfor vinduet.

// Moefelt
Avatar billede roenving Novice
17. juli 2003 - 13:38 #1
Du fik ikke noget ud af mine inputs så ?-)

Hvad skete der, når du prøvede ?o]
Avatar billede moefelt Nybegynder
17. juli 2003 - 13:47 #2
-> roenving - jo og tak det virkede til dels. Jeg fik også sat et z-index på. Men ville lige se om der var nogen der havde en løsning hvor layeret ikke bare hopper tilbage til udgangspunktet - selvom det også er en god løsning.
Avatar billede roenving Novice
17. juli 2003 - 13:50 #3
oki ,-)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
17. juli 2003 - 14:08 #4
Jeg bemærker at din Drag manager ikke har bounds funktionalitet. Var det ikke bedre at implementere en manager det kan definere hvilke områder der kan trækkes i og slet og ret forhindre at pseudo-vinduet trækkes udenfor skærmen.
For et kig på min egen development udgave af et pseudovindue:
http://www.mycgiserver.com/~maddog/dev_js/InterF_new.html
stadig under udvikling. Mangler fuld support i Moz/NS så lad være med at sakse den (endnu). Bemærk at jeg ikke har sat andre grænser, end at der ikke kan trækkes ovenud af vinduet (det er trods alt kun til udvikling). De andre grænser sættes ganske let.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 19:19 #5
=maddog=> det virker ikke i Opera 7.10 :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
17. juli 2003 - 19:21 #6
hvad med noget kode i Resize funktion:

if "div left" + "div bredde" > "vindue bredde" then "flyt vindue"..?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
17. juli 2003 - 20:14 #7
Opera er en marginaliseret browser. Grunden til at Netscape/Mozilla bør understøttes er at Linux systemer typisk bruger disse browsere.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 03:24 #8
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede moefelt Nybegynder
09. juni 2004 - 18:03 #9
lukker