Avatar billede jenssvale Nybegynder
17. juli 2003 - 09:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Medion bundkort 478b og Zalman CNPS7000 køler passer ikke sammen

Jeg har købt ovennævnte køler til min Medion maskine, som har en P4 2k processor. desværre konstaterer jeg, at den ikke kan monteres fordi den køler, som sidder i er monteret på en anden måde. Med to "arme" som man klemmer på i siden.

Jeg ser på bundkortet, at det hedder 478b. Er det muligt at købe en lille ramme til erstatning for den nuværende, så jeg kan få lidt fred for den nuværende helikopter?
Avatar billede chalde Seniormester
17. juli 2003 - 10:36 #1
Du kunne også købe den her istedet: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=930
Avatar billede chalde Seniormester
17. juli 2003 - 10:37 #2
sry. lagde ikke mærke til at du allerede havde købt køleren.
Avatar billede the_collector Novice
17. juli 2003 - 11:13 #3
De 478B er nævnet på soklen, bundkortet hedder noget andet.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2003 - 13:11 #4
Den skulle altså passe.
http://www.zalman.co.kr/english/product/cnps7000cu.htm

Klik i menuen under
CNPS7000-AlCu
CNPS7000-Cu
How to Install

Hvor der så kommer en animation, der viser hvordan du monterer den.
Avatar billede jenssvale Nybegynder
17. juli 2003 - 14:20 #5
jeg har set den animation, men den retention guide (hvor man skal montere de to medfølgende metalstykker) ser ikke sådan ud på mit bundkort
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
17. juli 2003 - 19:23 #6
Prøv lige at kigge på dit bundkort og find ud af mærket og modelnavnet. Så kan jeg selv støve et billede op på internettet.
Avatar billede jenssvale Nybegynder
17. juli 2003 - 22:34 #7
Det hedder Medion 3500 ver:1 Der står med meget lille tekst: Micro Star model MS 6513.

Måske kan man købe den firkantede plast dims, som man monterer blæseren på, og sætte på bundkortet i stedet for den, der sidder nu.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. juli 2003 - 01:05 #8
Totalt umuligt at finde et billede af det bundkort idet det er noget msi laver til medion. Der er en del der søger manualer til det bundkort, men der er ingen svar på hvor de kan downloades. Jeg har kigget lidt rundt men ikke fundet nogen steder hvor man kan købe de clips som burde sidde på et sokkel 478 mb..
Jeg ved ikke om denne side kan give dig nogen ideer mht til at fastgøre køleren: http://www.swiftnets.com/products/mcx4000-T.asp
Avatar billede the_collector Novice
18. juli 2003 - 01:35 #9
Jeg har også søgt og fundet ud af det samme som tonnybrandt. Folk er desperate for at få oplysninger om det bundkort, men ingen kender det tilsyneladende. Microstar vil heller ikke kendes ved det (men kan godt få en mistanke om hvorfor).
Avatar billede jenssvale Nybegynder
18. juli 2003 - 08:29 #10
http://produkte.zdnet.de/test/57/5/370-2.html  er der et billede. Man kan se den ene af de to "arme" som man klemmer køleren fast med. Men man bliver ikke meget klogere. Jeg vil kontakte Medion. Og eventuelt finde en anden køler. I skal have mange tak for jeres indsats.
Avatar billede the_collector Novice
28. juli 2003 - 14:02 #11
Der ser sørme ikke ud til at være meget plads til at montere en køler, det ser ud til at der står en række kondensatorer i vejen.
Avatar billede jenssvale Nybegynder
30. juli 2003 - 22:04 #12
jeg fandt en løsning, der fungerer fint. Jeg afkortede de to skinner, som fulgte med blæseren og fastgjorde dem på en utraditionel måde til bundkortet og kunns så skrue blæseren fast på skinnerne. Og det hjalp virkelig meget på støjen. Nu er den meget stille.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
30. juli 2003 - 23:11 #13
Fint. Ærgerligt vi ikke kunne være til mere hjælp, men det er lidt svært når der ikke rigtigt er noget dokumentation.
Avatar billede jenssvale Nybegynder
31. juli 2003 - 09:29 #14
I skal ihvertfald have stor tak for jeres indsats. Det er folk som jer, der gør dette sted så godt.
Jens
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
31. juli 2003 - 11:21 #15
Velbekomme, det var en udfordring *g*
For at lukke spørgsmålet kan du lave et svar og acceptere det.
Avatar billede jenssvale Nybegynder
09. august 2003 - 23:09 #16
ok
Avatar billede vincentvega Nybegynder
25. februar 2007 - 17:05 #17
Hej Jens

Har sgu samme problem.. Har du billede af din løsning: Eller er det noget der en klamme til en socket 478 fra et gl. bundkort. Retention guide..