Avatar billede nop Nybegynder
16. juli 2003 - 12:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er internat (processnavn) en spy/virus ?

Overskirften siger alt. Men hvad er det ellers ?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juli 2003 - 12:10 #1
Det afhænger af hvilken mappe den ligger i.
du kan læse mere her:
http://www.pacs-portal.co.uk/startup_pages/startup_i.php
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juli 2003 - 12:14 #2
Enten er det "vælg sprog" ikonet i Tray, eller Netsnake virus.
Avatar billede nop Nybegynder
16. juli 2003 - 12:52 #3
Hej. Jeg er lige på arbejde og det er derhjemme at jeg har en process kørende som hedder "internat", jeg har hijackthis som jeg ikke kan se noget specielt i, ihvertilfælde ikke noget som hedder internat, faktisk er listen meget kort, og det kan jeg li' og det er noget jeg er lidt stolt over (pragipragi). Det er winMe jeg har.
Avatar billede nop Nybegynder
16. juli 2003 - 12:53 #4
Lige en ting: det er først efter at ie6 er startet op at processen osse startes.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juli 2003 - 12:56 #5
Så tror jeg det er Netsnake, den anden starter sammen med windows og lægger sig i Tray.
Det er den der står DA på, hvis du kører med dansksproget windows.
Avatar billede nop Nybegynder
16. juli 2003 - 13:02 #7
Efter hvad jeg kan læse så kan det ikke være trojaneren jeg har, den starter jo op med windows og ikke ie.
Tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. juli 2003 - 13:09 #8
Velbekomme.*S*
Men tjek nu lige for en sikkerheds skyld når du kommer hjem.
Evt med Kaspersky, den kan tjekke enkeltfiler online.
Kan findes her:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Avatar billede velociware Nybegynder
03. december 2003 - 01:24 #9
Du får lige en udskrift fra Perfect process search'en :

DEN GODE :

Name : Internat
File : Internat.exe

This Microsoft Windows program provides multilanguage support.  It will typically be running if you turned ON more than one keyboard language, or if you installed some or all the language options in Internet Explorer 5.0 or later.  In rare circumstances it conflicts with the Help in Access 97.

Recommendation :
Unless you have the specific Access 97 problem above, this program is harmless.  So it is up to you if you want to keep it or if you want to disable it with Startup Manager.

DEN ONDE :

Name : CnsMax
File : Internat.exe

POSSIBLE SPYWARE
Added as a result of the POINTEX VIRUS! Note - the real internat.exe resides in %windir%\system\ (where %windir% is the Windows directory - C:\Windows or C:\Winnt
http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.pointex.html