Avatar billede marcussen1 Nybegynder
15. juli 2003 - 22:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Formatering af harddisk mislykkes

Når jeg forsøger at formatere min harddisk, hvorpå der WIN XP HOME EDITION står der at formateringen er afsluttet. Det er den ikke, den er ikke påbegyndt. Harddisken ligger i en harddiskskuffe. Desuden har jeg 2 andre harddiske, der ligeledes ligger i hver sin skuffe, dem er der ingen problermer med. Alle 3 hd'er er installeret med orig. og lovligt købt WIN xp cd. Kan jeg få hjælp til løsning af problemet.
Niels
Avatar billede chapter Nybegynder
15. juli 2003 - 22:42 #1
Hvad gør du præcis for at formattere ??
Avatar billede rummanden Nybegynder
15. juli 2003 - 22:46 #2
er det din primær master du vil formater ?
Avatar billede marcussen1 Nybegynder
15. juli 2003 - 22:46 #3
Jeg lægger en WIN 98 startdiskette i a-drevet og starter maskinen.Når jeg så når frem til hvad jeg skal formattere, skriver som altid: format C:  og trykker enter. Straks efter står der: Formateringen er afsluttet.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juli 2003 - 22:46 #4
bare vi alle ved det.. du prøver ikke, via windows, på at formatere den hardisk hvorfra du kører windows.. vel ? :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juli 2003 - 22:48 #5
ahh.. når du bruger startdisk opretter den en 2 mb midlertidigt drev.. det er nok det du formatere..

hvis disken er af NTFS filsystemet, kan den ikke ses af dos eller win98
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juli 2003 - 22:51 #6
2mb drevet (eller hvor meget det nu er på) kaldes Ramdrive.. rd places efter det sidste drev.. hvis der kun er drev c, vil rd være drev d.. hvis drev c er NTFS, så kan dos ikke se drevet og derfor vil rd være drev c
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juli 2003 - 22:52 #7
hmm.. hvorfor er det lige at du har nuppet pointsne?
Avatar billede rummanden Nybegynder
15. juli 2003 - 22:52 #8
thesurfer <:: cool set !!!
Det svare ca. til at svare "vin" på et halvt spg "hvad er rødt..." !
Wauv ;o)
/Rummanden
Btw. hvordan var det lige point blev delt ? ;oP
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juli 2003 - 22:56 #9
rummander> hahaha.. den var faktisk god.. den skal jeg huske.. hvis jeg ikke glemmer den :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
15. juli 2003 - 22:57 #10
... og jeg ved ikke lige hvad det var der skete med de der points..

marcussen1> hvad sker der?
Avatar billede kenp Novice
15. juli 2003 - 23:01 #11
kig her han har oprettet et nyt igen
http://www.eksperten.dk/spm/376535
Avatar billede rummanden Nybegynder
15. juli 2003 - 23:05 #12
thesurfer> kom til alteret, hvis alteret ikke kommer til dig *G* 376535